Lenes lille aquaverden! (side 13)

Tusen tusen takk!! Alltid koselig med nye abonenter på tråden min Spørs om 5-åringen blir fornøyd om jeg hiver ut tv'n gitt :P
Se der...nå ble planer forskjøvet og utsatt til i morra kveld...Må kjøpe akrylmaling for å få malt bakgrunn rett på glasset Nå er jeg lei av foliebakgrunner fra dyrebutikken og er litt kjedelig å se på en helt svart bakgrunn over lengre tid også syns jeg. Selv om det blir pent Kanskje jeg får litt mer liv i karet??

Ser for meg ett par redmoor-røtter med mose på også Litt sånn som trollskogen til Sissimor Inspirasjonskilde de lux! Også må jeg jo luke litt i karene og da blir det vel litt stilker her og der som kan vokse seg store oppi der om de vil det samme som meg Også må jeg få kjøpt kokosnøtter å lage huler av, men det er mest for dekorasjonens skyld Kanskje rekene liker de? De har jo flytta inn i mallehula mi:P

Og memo til meg selv...finn ut hvordan i heite luftfilteret virker...er så fint med ting det ikke kommer bruksanvisning til!:/
Oi, så koselig å være til inspirasjon ;D
Skulle gjerne tatt en tur ja,men har heller ikke bil,har bare mopedlappen og scooter,så nå på vinteren er jeg avhengig av buss,så jeg pleier og tilbringe minimalt med tid ute på vinterstid.
Håper derfor at Akvarium viser seg og være en grei hobby for meg,så har jeg noe og stelle med på vinteren.
Vet at det er en Akvarieklubb i Arendal,men har ikke meldt meg inn der,av samme grunn som deg,jeg liker ikke og reise alene på slike ting og jeg kjenner ingen andre her i Arendal som driver med Akvarium,dessverre.
Du kan trøste deg med at du har større plass en meg til rådighet for Akvarium,har kun en liten leilighet og eneste ledige rom for Akvarium oss meg er soverommet og stua.(+ kjøkkenbenken...)Men en reol høres jo veldig gøy ut,flere kar i høyden og samlet på ett sted.Håper og få plass til en enken versjon selv.

Og det høres jo ut som om det er veldig praktisk og ha noen kar på lager,man vet jo aldri når yngel eller uventa fisk vil dette innom.Og gratulerer med ny kampfisk!
Tusen takk

En tanke datt inn i hodet på meg...om jeg finner en som kan kjøre så kanskje vi kunne reist på ett klubbmøte sammen en gang?? Hadde jo vært gøy og se om det er noe for oss??
Det må dere. Jeg er medlem av Risør, Arendal og Aqua Ark akvarieklubber. Så kan vi alle treffes, da er dere ikke alene på klubbmøte.

Ser dere der.
Hmm..har ikke lenger noe valg her ser jeg da er det bare å holde utkikk etter neste klubbmøte da
Panda-pluss!:d
Var en tur i skien i dag og så mitt snitt til å kjøre innom Animal Care...igjen!!
Nå har de fått fisk i så og si alle karene og jeg endte opp med å kjøpe 6 Pandaer til Så nå er flokken på 20 stykk...lukter arts-kar her nå! Kom også hjem med planter..igjen.P Var godt utplukka der nå, men det er kanskje ikke så rart når det er 25 kroner planta:O

Også hadde de noe som het Rød Danio. Men finner ingenting som ligner i basen...de ligner Sebrafisk, men er altså KNALL rosa Nesten så jeg kjente jeg fikk lyst til å sette opp ett kar til de og handle inn 10 stykk
Men nei..holde seg selv litt mentalt i nakkeskinnet!
Er det Glo-Fish danio du har kjøp, hormon behandlet tror jeg.. de er visst helt rød/rosa og lyser i mørket?
Ellers forstår jeg trangen til og MÅTTE bare kjøpe noe når man først er i en fiskebutikk :P Veldig lyst og stikke innom Animal Care neste gang vi kjører den veien
kjøpte de ikke...har brent meg på å ikke sjekke fiskene først ett par ganger før. Endte opp med 6 C. Pandaer til flokken min

Men de var stilige, men hvis de er genmanipulert er jeg veldig i tvil på om jeg vil ha de likevel ved en senere anledning, for fisken skal være naturlig spør du meg

Men anbefaler en tur innom, men er ikke alltid de har verdens beste utvalg bare så du er klar over det. Kan også ha noe med at de er i oppstartsfasen. Har jo bygd om alt der
Med litt flaks møter du Kyrre Siljan selv og. Snakker om mann med stor kompetanse!
Bilde av karet på kjøkkenbenken ble vist kampfisk- kar i stedet for. Jeg syntes stakkars Neptune fortjente litt bedre plass! Må si meg fornøyd med innredningen også. Det er anchor- mose, juletremose, og ferskvannstang. Pluss cabomba aquatica. Den siste røde er jeg litt i tvil på hva er, men skal vel finne ut av det og etterhvert.

Må bytte ut lysrøret der også, for det var ett forferdelig lys på det som er der...:/

Hva syns dere??

P.s. håper bildet blir lastet opp...sitter på htc' en og skriver nå
Koselig lite kar ;D

Den røde planta er kanskje denne?
Så fint det ble! der vil nok Neptune kose seg!! Liker det ble innholdsrikt og at man bruker store røtter Driver og ordner et kampfisk kar jeg med, men mangler røtter og div.. Han har fått en 35 liter og bruker hele karet allerde, så må lage det litt slik som ditt, så han bruker litt tid for og undersøke hele akvariet.. :P
Er visst helt i Corymode om dagen, de hadde kost seg i det karet med alle gjemmestedene. Flott ble det, gleder meg til å se det når mosene tar av!
Oi oi! Her var det mange god-ord! tusen tusen takk Er i Cory-mode selv i dag for disse yndige små jeg kjøpe ligger innat glasset g blunker til meg Har lurt på om jeg må kjøpe noen knøttecoryer og ha sammen med Nepune?? De hadde panda til 35 kr stykker på Animal Care i orhold til butikken her i kragerø der de skal ha 80 kroner stykkert!:O

Sissimor: jeg tror så absolutt du er inne på noe med den planta, var fryktelig likt!

LeneA: dette er bare 45 liter så er ikke store karet. Hadde to redmoor-røtter som ikke gjorde noe ut av seg i 130 literen. Og siden jeg har en king size mangroverot som skal oppi der i morgen gjorde jeg det slik Men tro meg...var ikke lett å å de til å passe oppi der..måtte tre de nedi:P

Linda: Vet du..jeg er kjempespent på mosene selv..det sto at Anchor- mosen kan være vanskelig, men med litt bedre lys og gjødsel så har jeg ett lite håp om at det skal gå Kom på at jeg har en dott med Peacock.mose jeg fikk av Marita også som jeg må prøve å få plass til, men jeg er redd jeg ødelegger helhetsinntrykket hvis jeg putter mer oppi nå. Får ha den oppi sammen med Javamosen som ikke vil vokse i ett annet kar..

Må bare slenge med noen flere bilder

Bilde en er ferskvannstang fra Micha som kom i posten i dag

Bilde to er Anchor-mosen som skal være så vanskelig

Bilder tre er en lykkelig Neptune

Og folkens: legg merke til at det er ett helglass-kar da





Lene Byholt

Hadde ikke vært meg imot det,må bare få opp Akvariumene mine først.30.L er bare oppe og går med planter og noen uinviterte snegler,mens de andre enda er nedpakket.Og da jeg skal flytte 30.L,så må jeg ta ut en god del av vannet,så ingen nye innbyggere der på en stund heller,så jeg trøsteleser meg gjennom andres akvarietråder nå.Og gratulerer med nye fisk!

(Hmm,gikk noe skeis her med QUOTE ja,men vet ikke hva..?)
Dagens trim overstått endelig Har fått planta om og oppdaget hvor mange guppytasser det var oppi der :O Myldrer!

Bilde en er av karet på kjøkkenet som har fått flyteplanter og litt mørkere farge pga catappa-blader

Bilde to er av levendeføder-karet før omplanting og ny rot.

Bilde tre er samme karet etter røsket Mallehula var det tyngste jeg fant som kunne holde rota nede..er ikke vant til at de røttene flyter:O Den står heldigvis støtt oppå der!!
Kampfisk-karet har fått nye røtter og planter i dag også

Bilde en er hele karet slik det nå ser ut

Bilde to er to kampfisk damer som krangler om Poseidons gunst

Bilde tre er av Poseidon som rømmer fra bråkete damer
i kveld er det klart for ett større vannbytte i stor-karene og rens av utvendig filter...kan ikke si jeg gleder meg til filtrene for de pleier å begynne å krangle med ett eller annet, en pakning eller en lekkasje eller gud vet..
også er jeg redd jag har en større koloni reker og guppy-yngel inni der så alt må siles før det helles ut! må få kjøpt filtersvamper nå altså!:P

Skal også bli godt å få tynnet ut brunfargen på vannet...coryene trives som plommen i egget, men å ta bilder som blir bra er jo klin umulig!! selv med speilrefleks der jeg ikke skjønner en ting av innstillinger...lurer også på om jeg skal spandere på meg nye lysrør med litt "dagslys" farge rett og slett for å få mer lys i karene???

kanskje jeg skulle prøvd å ta litt blider av cory herjing på glasset i kveld? De går jo alltid bananas etter vannbytte!:O

Ang. lysrør så synes jeg arcadia's freshwater gir et klart og naturlig lys, og som billig løsning har jeg prøvd osram's "warm-white" (tror jeg den heter) og den var også veldig fin faktisk, hvordan den er for plantene aner jeg ikke, men man ser fiskene godt i hvertfall
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap