Lenes lille aquaverden! (side 6)

Gratulerer med noen flotte coryer! )
De er jo bare til å spise opp. Grartulerer med flott valg! Og helt enig, 12 er mer enn dobbelt så gøy som halvparten :o)
Planteladning i hus, men intet nytt kar:(
Jaja...så kom helga og jeg fikk ikke tak i karet jeg skulle ha:/
Men en veldig hyggelig mann var innom og kjøpte 60 literen min...og han spurte i samme slengen om han skulle handle for meg på akvariekjelleren siden han skulle dit først.

Og jeg fikk tak i Cardamine Lyrata, Javabregne, Windeløv, Crinum Thaianum, og Didipilis Diandra!!

Men nå er det smekkfullt overalt siden 160 literen plantene skulle oppi ikke kom i hus.

Men fikk festet plantene på sine respektive røtter og midlertidig plassert de i ett annet kar! Skal si det blei fullt i 70 literen! Kunne ikke fått plass til en halv neon tetra engang!

Men utrolig flotte planter!
Ukas røsk i karet...:)
Fikk det for meg at jeg skulle sette ned en hule til mallene...vet ikke om den ble helt slik de vil ha den, men ingen av dem er kjønnsmodne ennå, så det går nok fint

Hvis ikke er den såpass stor og åpen at pandaene kan ha glede av den!
Og i samme slengen fylte jeg på litt mer sand og slamsugde i det hele tatt! Snakk om fest!
Rusket litt i mosen også og er glad pumpa mi er såpass effektiv som det den er for det var lenge siden og jeg er glad jeg ikke tok den over i en bøtte...
Ut av mosen spratt det bitte små guppy/ sverddrager bebiser! Formelig så furteleppa når jeg forstyrret de:o)
Pandaene hadde sin egen lille fest i dag også...de fikk myggiser! Og det var noe som var populært! Må få kjøpt flere bartefjes altså!!

Min kjære mann bygger som en gal på bordet til 160 literen...viser seg at vi kanskje kan får henta det i kveld...så får vi se!
Spennende!!
Hvor vanskelig kan det være?
Har nå venta på 160 literen i 3 uker..skulle hatt det for en uke siden, men har det kommet no kar da?? NEI! Er skikkelig lei meg nå, for jeg har cherrybarber på vent, leksgruppe sterbai på vent og en 70 liter som er så full av planter at det er vondt å se på det:/

Har vurdert å prøve å få tak i ett annet, men alle er så langt unna for en stakkar uten lappen.
Huff...blei ett innlegg meg litt klaging dette her, men hva søren skal en gjøre da??
Spenning i hverdagen!!
Hjelpes! Idag fikk vi testet overspenningsvernet vårt! Har vern på hver kurs og i dag gikk den oppe...kunne ikke skjønne hvorfor det gikk to ganger på rad helt til ett lyst hode tittet i akvariet!

Joda...varmekolba hadde sprukket!! Dette er altså en varmekolbe som er 4 mnd gammel og den var under vann. Sprakk 10 cm fra bunnen...lurer fryktelig på hva som har gjort at den sprakk??

Det gikk heldigvis bra med fiskene fordi overspenningsvernet slo inn, men nå er jeg av alle ting i manko på varmekolber og har ingen og avse:/ spørs om ikke det blir en liten tur til dyrebutikken å klage i morgen formiddag...

Lei! Og 160 literen har ennå ikke kommet
For en forunderlig dag! Satt og tittet inn i plantekaret mitt der det bare er varmekolbe og gjett hva som titte ut på meg?? En palett baby!! Foreldrene ble omplassert forrige lørdag så dette er ett sant mirakel! Gudene vet hvor den har gjort av seg i mellomtiden...også uten pumpe! Tok ett vannbytte i dag så skal jeg prøve å fange den og sette den sammen med guppyene...der er det masse fin mose den kan gjemme seg i!

Også tittet jeg oppi akvariet der varmekolba gikk i dag og gjett hva som tittet ut igjen...Joda! En palett-tåke! Da har altså begge parene klart å få frem unger Nå er det kanskje godt at jeg har bare det ene paret:o)
Spent på å se hvor mange som vokser opp...

Det var utrolig artig å se yngel-pleien til foreldrene...de var sååå flinke...

Unger på villspor ble hentet ved at foreldrene brukte munnen og spyttet de ut midt i flokken igjen Nusselige små
Karet kom og karet gikk...
Endelig etter tre ukers intens venting kom 160 literen i hus...men det var jo helt skjevt Så da bestemte vi oss for å ikke ta sjansen...
Jo mer vann vi fylte på jo verre ble det.
Så det var det.... Skikkelig lei meg nå...

Over til noe annet... Fikk heldigvis tak i ny varmekolbe i dag og det tror jeg fiskene satt pris på! Ble i alle fall liv i leiren etterhvert selv om tempen ikke var under 22 grader var det nok godt å få den opp til 26 igjen Så nå svømmer de stolte foreldrene rundt med tåkebanken sin i hælene (les: halene!)

Plantene begynner å ligne ett alldeles sørgelig kapittel, men de holder vel til onsdag for da kommer det inn 2 60 liters kar de skal fordeles i

Har også herved fått kjempe dilla på Cory..en gang for alle.

I tillegg til pandaene jeg har så kommer det inn Gossei og en Sterbai leksgruppe!! Og det gleder jeg meg stort til!
Har også funnet ut at jeg vil ha en gruppe salt og pepper eller dvergcory...eller begge to??
Burde jo ha kar nok til det snart??:P
Hvorfor skjevt?
Var det selve karret det var noe galt med, gulvet eller stativet? Noe av dette kan jo avhjelpes, annet ikke...
Må ha vært karet for bordet har min samboer bygget og han har vært nøye med å vatre hele tiden for jeg har vel ikke mast om annet...
ja...gleda meg i 3 uker også er dette resultatet :/
Men men...kommer vel nye sjanser
Killi!
For en stund tilbake la jeg ut en tråd om killi-fisk...enden på visa den gang var at det ikke ble til noe for klovnekilli ble for dyrt. Men...i går kveld var det en snill sjel som så tråden og ville donere meg noen egg fordi hun hadde "tatt litt av" på E-bay som hun selv sa!

Resultatet blir altså 4 forskjellige killier som jeg skal klekke selv!
Gleder meg som en unge!! Har heldigvis spart på isbokser og de to nusselige 20 literene mine så da har jeg i alle fall plass! Dette blir ett utrolig spennende prosjekt og vi skal ha samarbeid og se hvordan det går.
Disse eggene har klekkedato 8 april, så det er nært forestående også
Hun sender heldigvis eggene i forskjellige poser med navn på så nå må jeg nok til med huskelapper på disse lange latinske navnene:O

Den ene killi typen husker jeg i alle fall navnet på: Nothobranchius Eggersi! Polkagriser

Fikk også planter i posten i dag og herr Micha vet hva han driver med for flottere planter skal man lete lenge etter! Utrolig fornøyd med de!!

Det var oppdatering for denne gang. Legger ut masse bilder fra killi-klekkingen og hvordan det går...er bare så spent på hvordan dette blir....en helt ny opplevelse!

Er det rart man blir bitt så ettertrykkelig av litersyken???

Killi-egg, så spennende! Gleder meg veldig til å høre hvordan det går
er kjempespent selv også!!
Blir morro å prøve noe nytt!!
Og så prøver du jo for alle oss andre også! Så bra!
Hehe Ja det gjør jeg jo

Skal prøve å være flink å legge ut bilder under prosessen så får nå se hva det blir til
Bare å mase på bilder om jeg skulle finne på å glemme det :O
Mihihihi.. nå er eggene sendt i alle fall! Litt bekymret for om de tåler transporten, men herlighet.. tåler de å sendes gjennom flere uker fra Thailand tåler de nok ei natt i Norge også. Godt innpakket skal de nå være! Har sånn smått begynt å innrede mitt killikar, du får klekke dem på lørdag.. for jeg må gå igang med å klekke artemia også, gjelder å time det litt! (Starte på likt for å se utviklingen, hihi)

Durr.. kanskje jeg nå har påskudd til å starte en egen tråd? Tjaa!
Hihi Tusen takk!! skal sende plantene dine i morra...forsov oss noe grundig alle tre i dag:/
Max dårlig samvittighet, men skal prøve å spenne bein på postmannen og få sendt de avgårde
Gleder meg skikkelig til killi-prosjektet
Tilfeldig bekjentskap
© Guy Palm
Reklame for plussmedlemskap