Lenes lille aquaverden! (side 7)

Da er killiforsøk nr 1 igang! Spent på hvordan dette kommer til å gå...:O

En boks med "gjørme" som det skal bli fisk av?? Høres jo usannsynlig ut, men de sier det funker og da får en bare håpe at N. Eggersi har lest det samme som meg :P

Har brukt en isboks med akvarievann fra ett stabilt kar og lagt alt oppi der....Krysser fingrene vilt for at dette funker!!
Da var 1 forsøk med N. Eggersi avsluttet.... De var tydeligvis ikke klare til å bli klekka, så de får 1-2 uker før jeg prøver igjen...
Har satt igang 1 førsøk med N. Guentheri nå og håper på litt mer liv der

Spenning!!
Killi avslutta...
Jeg ga opp Killi klekkinga...det var langt i fra vellykka! Jeg har heller bestemt meg for en alldeles nyyydelig kampfisk gutt som svømmer rundt i dyrebutikken i kragerø og venter på meg Av alle ting en blå og beige...knallflott å se på!

Stakkars herr pineapple skranter litt..vet ikke hva som er galt med han annet enn at han har blitt fryktelig tynn i det siste
Ingen av de andre viser tegn på avmagring så kan være han rett og slett blir jaget...
Får følge med på han noen dager framover

Alle palettene er nå ute av huset!
Var bare bråk med de og orka ikke styret lenger...For øyeblikket har jeg utrolig nok bare ett kar oppe å gå...:O Men kommer sterkere tilbake når jeg finner ut hva slags fisk jeg vil prøve meg på....
Hvis noen har noen tips må de gjerne presentere de her, trenger litt tips kjenner jeg

Kanskje scape karet til kampusen???

Inaktiv bruker
høres ut som du kan tenke på kampfisken din du, sccape karet til ham,oh kose deg så skal du se at resterende kar plutselig blir aktiv igjen
Takk! Må tenke på kampfiskene også Ser for meg en undervannsskog med stier og trær så nå blir det å lete etter røtter og sand/stein som kan passe
Må jo bare passe på at nydeligheten har det bra! Kan ikke fordra disse potetgull-bollene som blir solgt til kampfisker....de er en skam.

Blei tilbudt en slik da jeg holdt av kampfisken og fikk vel sagt klart i fra hva jeg mente om de...
Inaktiv bruker
Lene Byholt
Blei tilbudt en slik da jeg holdt av kampfisken og fikk vel sagt klart i fra hva jeg mente om de...:)


LOL høres ut som jeg sku sett det og hørt har et eget kar til fem kampfisker selv, og det er kos de. fin tråd du har smugleser mer enn jeg skriver*
Hehe
tror ikke en eneste bruker av AF ville vært i tvil om hva jeg mente :P

Takker masse for ros av tråd *rødme

Kjempekoselig at du legger igjen noen ord...varmer ett hjerte vettu
Inaktiv bruker
Lene Byholt
Hehe :) tror ikke en eneste bruker av AF ville vært i tvil om hva jeg mente :P Takker masse for ros av tråd *rødme:) Kjempekoselig at du legger igjen noen ord...varmer ett hjerte vettu;)


så kjekt at jeg kunne få deg til å rødme da lol jenta fra kragerø rødmet av ordene fra gutten fra bergen ... ... på fiskeforumet
Nydeligheten er på plass:d
Nå er det vist en stund siden jeg har skrevet her ser jo:O
Men nå er killi-forsøket avsluttet inntil videre og jeg har måttet fire litt på mengden kar:/ Men jeg måtte ha opp ett nytt ganske fort.
Har satt opp en 20 liter til den nye kampfisken min....midlertidig altså! Han skal over i en 70 liter etterhvert!

Men uansett...han er verden skjønneste og utrolig fotogen!

Her kommer noen bilder
Se de herlige fargene på han!!
Vidunderlig fisk! Du må legge ut bildene i kampfisk-tråden
Kampfisk tråden?? den har ikke sett tror jeg :O Da må jeg finne den
Våryr guppy??
Nå har det tatt av for guppyene mine... Jeg telte kjapt over i overflata på 130 literen og der var ett sted mellom 30 og 40 nye småttiser Kan ikke være mer enn ett par dager gamle og gnafser frysetørket artemia i haugevis!
Spent på hvor mange som overlever, men regner med en del for overflata er nesten gjengrodd av flyteplanter

MORRO!!!
I den store jungelen av brukte kar spratt det fram ett akvastabil-kar som ville flytte inn hos meg Det er ett 60 liters kar. Og oppi der skal jeg nå ENDELIG få endlers guppy!!

Etter mye om om men blir det endelig en realitet! Har også veldig lyst på ett akvastabil i størrelsen 160- 180 liter! Tenke seg til en koloni med guppy/ sverdrager oppi der da!! *drømme*

Må også få skaffa meg flere pandaer... de jeg har er så tøffe der de svinser rundt på bunnen og i dag fikk de kaldtvannsbytte.... Snakk om å fly veggimellom! hihi
Fine bustebartepinnene mine!

Er det noen der ute som kan anbefale meg noen planter som blir store? Gjerne med ett skikkelig rotsystem...har litt for mange stengelplanter...:/ vil ha noe som virkelig fyller opp karene!
Panda-party!
Ommøbelering i karet i dag! Snakk om å få fart på bartene! Skal kickstarte 85 literen min igjen når jeg først er i gang...mon tro hva slags fisk jeg skal ha der?
Til onsdag blir Panda gruppa utvida med 10 stykker og det gleder jeg meg vilt til! Guppyene og sverddragerene til også flere

Er så spent på hvordan det blir med 16 pandaer i stedet for 6...:O
:)
Det e min dag i dag, Herregud for herlig dag. Det er min dag, min dag i dag!!!

Jeg har kommet hjem med Sverddragere, Guppy, 10! Panda, x-antall planter og REKER!!!
Full fart med rekesikring av filter og diverse, men fy flate å MORRO!! Fikk plutselig en grunn til å sette opp 85 literen igjen. Fullt av planter der nå

Kom altså hjem i dag med 10 nye Panda og du dæven som de herja rundt og leita etter hjemmeplasser og ellers tror jeg de hadde en sterk formening om at det trengtes å ryddes...de barter og koser seg og plutselig hadde jeg 6 andre også! Kunne hatt 10 bartefjes til, men det får bli spareprosjekt!

Sverddragerene var jo bare nyyydelige! Svarte og røde
Også guppyer da

Jeg er levendeføder menneske så det holder!!!
Gratulerer! Så mye flott på en gang; rene julaften det da ;D
Å du snakker om hektisk! Pumpa var klin tett og nitritten var litt vel høy i dag!

Har spandert på meg en utvendig pumpe til 130 literen og trodde da alle mine problemer med tette pumper og stress med det var over...men den gang ei!

Fikk tatt ett 50 % vannbytte og rensa pumpa og nå er alt tilbake på normalen, men blir nok vannbytte i noen dager til for å være sikker!
Har en hel masse tullball(!) i pumpa som gjør at den blir tett alt i ett så sitter å lurer veldig på å bytte ut alt filtermaterialet i pumpa med blåfiltermatte som jeg bare skjærer til...??
Aner jo ikke hva de forskjellige tinga i pumpa er til egentlig og i mitt hode blir kanskje kapasiteten til pumpa enda bedre med bare filter svamp??

Har lagt ut en tråd om dette på teknisk og krysser fingrene for svar, men om noen har svar her så legg det gjerne inn på tråden min her!!


Stress på morrakvisten er ikke helt heldig kjenner jeg, men hva gjør man ikke for at fiskene skal ha det bra??
Uff da!
Nå har jeg gått på en smell.... Altfor mange fisk i 130 literen min. Guppyene har vært vanvittig produktive også har jeg sverddragere som også har vært utrolig produktive...
Ser ikke for meg å finne plass til ett kar til, men nå ser det jaggu ut som jeg må det gitt! Må jo gjøre av all yngelen en plass! Dette er vel den mørke bakside av å ha levendeføder-dilla??
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap