Lenes lille aquaverden! (side 8)

Hei
Må bare få si att vi har virkelig har kost oss med bildene du legger ut. Vi har også for det meste fisk som får unger og det er jammen ikkje lett å få gitt dei bort alltid. Men vi har ei lita jente som syns det er så stas med fisker som får baby..
Heisan:)
Så godt at det er noen som har glede av det jeg legger ut Skal prøve å få lagt ut noen flere etterhvert! Artig å få livstegn fra andre også

Har en 5 åring her også som er overlykkelig hver gang det kommer nye fiskebarn til verden
Vår blir 5 år no i august og ho er heilt hekta. Spør etter akvarie på rommet sitt alt
Kampfisk-hann sammen med sverddrager??
Har lurt på å la kampfisk og guppyer bytte kar...
Har altfor mange fisk i 130 literen nå og ikke mulighet til å bruke penger på større kar for øyeblikket
Og siden platy og sverddrager er så lik så lurte jeg på å la de gå sammen med kampfisken i 130 literen og la guppyene få 85 literen som kampfisken har nå..

Trenger gjerne noen synspunkter på dette...

Det nye oppsettet i 130 literen blir som følger:

1 kampfisk-hann
2 kampfisk-hunner
16 C.Panda
2 Ancistrus
6 sverddragere

Har lagt ut tråd på labyrintfisk forumet også, men dere kan gjerne svare her hvis dere har noen meninger

Håper virkelig dette går ellers må jeg si takk og farvel til veldig mange fisk
Uff altså Jeg har jo glemt at sverddragere er kjente finnenappere... Godt Lisbeth minnet meg på det... Kan jo ikke sette sverddragerne i en 70 liter heller! Selv om de bare er 6 stk.

Må finne en måte å få litt mindre fisk i karet...

Plassmangel er noe drit! Fikk tilbud om en 250 liter akvastabil i går, men aner jo ikke hvor jeg skal få plass til den hen...
Hvordan snu en helt vanlig tirsdag helt på hodet??
Jo...du legger inn bestilling på klovne-killi i en dyrebutikk som er 2 timer unna med bil og glemmer den...
Så er det en vennlig sjel i butikken som finner lappen fordi disse fiskene endelig er kommet og ringer deg klokken 6 på kvelden (de har åpent til 8).
Også er det det store spørsmålet hver gang...hvor i heiteste hel**** skal jeg ha disse karene hen da??
Og ta rennafart og si at "jotakk, jeg tar 6"!!!

Etterpå kommer en på at filleren!!..jeg har jo ikke pumper til disse karene, ringer til butikken og sier at de må sende med to filtere også.

Når alt dette er gjort ( mens man har besøk så klart!), så er det å smiske noe helt vilt med samboer som tilfeldigvis skal til larvik i morgen og kan ta med seg fisk og pumper...

Puh! Resultatet blir i alle fall de to etterlengtede 20 liters karene med Klovne-killi! Endelig! Etter ett halvt år med "jeg har jo egentlig ikke plass"!

JIPPI!!!!
Konsekvenser, konsekvenser!
Denne tirsdagen går inn i familiesagaen som fattig-tirsdag! Måtte jo ha planter til killi.karene og da er jo akvariekjelleren rette stedet!
Ringte i sta for å høre om de kunne gjøre planter og div klare til gubben er der i morra kveld...
Det endte med en 50 minutters samtale med en mann som har utrolig god peiling på fisk og planter og som står for en super service!

Handlelista ble som følger:

Vallisneria gigantea
Cabomba Aquatica
Cardamine lyrata
Cryptocoryne affinis
Ludwigia inclinata
Nymphoides pellata
Catappa-blader
ProAquatics Plantpro flytende gjødning

Og det beste til slutt...PARADISFISK!!
Var inne på fiskelista med han på tlf samtidig og det endte med at 70 literen blir satt opp til rød og blå paradisfisk
O' lykke!!
Oi, her skjer det ting gitt! Gleder meg til fortsettelsen ;D
Det gjør jeg og kan du tro Blir en laaang dag dette her...

Skal prøve å få lagt ut bilder i kveld når alt er satt opp!
Nå er fiskene på vei hjem! Ca 30 min til så er de her..!
Er så spent at jeg er helt ødelagt! Karet er satt opp og alt er klart for fisk og planter...
Også har samboeren med en overraskelse...Er jo ikke lite spent da!!!
Spennende dette her,på alle måter

Kjenne godt til den kriblingen i magen når nye ting kommer i hus

Ser frem til bilder av alt/alle de nye plantene og fiskene.
Her er bilder av dagens fangst!:d
Ble litt forandring i planene her... det var ikke klovne-killi de hadde fått inn, men en annen type...
Samboer syns litt synd på meg og kjøpte to kampfisk-damer i stedet for
Litt usikker på om de er blitt godtatt av Poseidon ennå, men de trenger jo bli litt kjent og Poseidon har jo vært enehersker en stund!

Også ble det rød variant og blå variant av Paradisfisk siden jeg ikke klarte å bestemme meg! Nydelige er der de svømmer uredd rundt i karet og viser seg fram! Finnes ikke nervøse i det hele tatt! Morsomme!

Bilde en er av den røde kampfisk-damen
Bilde to er den blå
Og nr tre er Poseidon i all sin prakt og forstyrrelse over å ha fått damer!
Flere bilder!
Bilde 1: vill lykke i 130 liter etter litt ominnredning, nye planter og catappa-blader for første gang! Spesielt Pandaene blei helt sprø!

Bilde 2: enda mer lykke

Bilde 3: oversiktsbilde etter ominnredning
Og til sist...paradisfiskene :d
Dette karet ble satt opp i dag så dere får unnskylde tåkete vann...måtte bare ha noen skrytebilder inntil videre

Bilde 1: Liten paradis i nye omgivelser

Bilde 2: Dette var spennende!

Bilde 3:Rød Paradiskfisk-hanne Fin???
Drittfisk!!
Rødt par og blått par med Paradisfisk går ikke sammen Der er det finneklemming på høyt nivå...= kriseflytting!

Poseidon var ikke fornøyd med damene sine og spiste det meste av finner på nulltid... Kriseflytting av damer der og...:/

Hmm...Jeg lukter reol her nå for jeg kvitter meg IKKE med noen av disse fine fiskene!!

Uff
Søvnløs natt med fiskeflytting/ pass...
Ser ut til at det går greit nå da...
Reol-fristelser!!!
Har fått tilbud om en reol nå..med 6*80 liter!!
Men hvor skal jeg ha den? Kampfisk- damene har nå blitt flytta til 130 literen siden all fisk jeg setter inn der ser ut til å gå overens... Kanskje de kunne slutte å krangle seg i mellom og?!

Poseidon har midlertidig husarrest i en 20 liter, mens det blå paradisfisk-paret har fått hans kar og de røde har 70 literen...så mye for å trappe litt ned...
Men hvis jeg får tak i reolen skal jeg si det åpner seg nye muligheter i alle retninger...

ser for meg coryer i alle sammen+ noen andre typer sammen med de??
Er jo så mye en har lyst på mener jeg:O
Nye ideer...igjen:)
Nå har jeg lest side opp og side ned i dag, men er egentlig ikke noe klokere...bare mer full av ideer!

Jeg har funnet to typer Gurami jeg har lyst på! Pygme og lakriser. Men hvordan er det å ha disse i kar sammen med hvert sitt Paradisfisk-par??
Er det noen som har en viss anelse eller erfaring med dette??
Kunne trengt noen råd her! Det blir godt beplantede kar begge to. Er det noen som har erfaring med Parosphromenus sp. "blue line"??
Det står jo ingenting om den i basen
Har du på noe vis mulighet til å få plass til reolen, så syns jeg jaggu du skal slå til

Lakriser er nyyyyydelige, små, og holder seg ganske lavt i karet. Jeg har dem selv sammen med bla Honninggurami, perlegurami og coryer. Har desverre ingen erfaring med paradisfisker, men jeg vil tro det går bra.

Når det gjelder art av lakriser, er det umulig å vite hva du får om du bestiller. Så bare bestill lakriser du, så kan du vente spent, og se hva som dukker opp! Vil anbefaler deg å ta en tur innom Labyrintfisk.no Der kan du få hjelp med både paradiser og lakriser vil jeg tro...
Tuuusen takk for svar og tips!
ender nok opp med både reol og lakriser tror jeg Til og med gubben var enig i at en reol til såpass lav pris er høl i hue å la gå fra seg...
kan alltids ha den på badet eller i gangen
Eller hive ut tv:O Hehe
Har lest litt til nå og tror jeg skal holde meg unna Perosphromenus Deissneri i alle fall.. står at de bør ha arts-kar og da er jeg jo like langt.. Da vil jeg heller satse på P.Linkei eller P. sp "blue line" "blue line" er jo bare nydelig!! Nå ser det ut til å gå bra med det blå paret med paradis-fisker...er så hamoniske at det er nesten skummelt Skjønne små blå

De som skal kvitte seg med reolen har en leksgruppe C. Sterbai også...Lurer på å få lista med meg de hjem...
Og sikler jeg på Green laser!

Jo...må nok ha den reolen tror jeg!:P
Tilfeldig bekjentskap
© Martina D. Aspevik
Reklame for plussmedlemskap