Hvilken ciklide har jeg kjøpt?

Var i dyrebutikken og skulle kjøpe 3 små Blå Acara, men ser jo at disse vi har kjøpt ikke ligner så veldig... Dessuten er nr3 ganske annerledes en de to andre.
Mistenker de for å være Sajica og/eller Severum.

Kan dette stemme?
Ser ingen likhet med de du skal ha kjøpt de som eller heros.
Følger tråden og ser hva andre sier
Dette er ungfisk.. Hvor gamle vet jeg ikke, men disse er omtrent like lange som en pekefinger.
Mer eller mindre 100 % sikker på at dette er "hantel ciklide", dvs heros.
ser de klassiske stripene, kropps fasongen osv. disse kommer i endel avlsvarianter.
Pleier de å ha prikker samtidig med stripene de da?
Er begge to samme fisk? De er veldig ulike i oppførsel, og har ikke samme striper, grunnfarge, fasong på buken eller noen ting...
har sett de med begge deler ja. fått inn endel forskjellige varianter i butikken hvor jeg jobber. både oppdrettsvarianter og VF. sjekk profilen og sammenlign med de minste der. rimelig sikker på denne
Har sammenlignet, men synes begge to var ganske like :p
Det vi egentlig skulle ha var jo Blå Acara men...
Sparesset
Er begge to samme fisk? De er veldig ulike i oppførsel, og har ikke samme striper, grunnfarge, fasong på buken eller noen ting...

dette er en meget "humør syk" fisk, i likhet med f.eks sjokolade ciklidene.
mønster og farger kommer og går etter stress, alder osv. som man ser på bildet ser den ene litt mer "herjet" ut, og farger derfor mindre ut, mister striper osv.
har hatt endel blå acarra også, noe dette med sikkerhet ikke er.
Du har rett i at minstemann kan ligne ja.Sjekket bildene i basen.
Får legge ut bilde om en mnd, så får vi se da :o)
Gjør det, men jeg er fortsatt like sikker det er nok hantel begge 2, mulig forskjellige varianter, hvem som er hvilken osv skal jeg ikke si med sikkerhet. men at det er hantel, det er det.
Helt klart ungfisk av en Heros art. Det finnes flere arter av Heros. Hvilken det er, gjenstår å se når de vokser til. H.rotkeil, H.severum eller H.notatus er det nok.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap