Hjelp! eheim pro 3 2075 lekker, vann overalt!
Postet 23.01.11 kl 22:25
Postet 23.01.11 kl 22:40
Har sjekket pakningen og den var rein og hel og satt riktig den. det er sikkert 3/4 år siden jeg åpnet den sist så det er jo ganske rart at den plutselig skal begynne å lekke nå.
Det som var merkelig er at det rant masse vann ut av hullet der strømkabelen går inn i pumpehodet tilogmed når jeg holdt den i hånda etter jeg hadde tatt den av bøtta. Jeg føler ikke at det er riktig at det skal være vann inne i toppen der sammen med strøm..
Det som var merkelig er at det rant masse vann ut av hullet der strømkabelen går inn i pumpehodet tilogmed når jeg holdt den i hånda etter jeg hadde tatt den av bøtta. Jeg føler ikke at det er riktig at det skal være vann inne i toppen der sammen med strøm..
Postet 23.01.11 kl 23:06
Postet 23.01.11 kl 23:49
Eheim 2075
Fant en link til en dansk nettbutikk som hevder det er en produksjonsfeil
på denne serien (2071,2073,2075).
Sannsynlivis må hele pumpehodet byttes, men det er nok en garantisak.
Synd med skapet, håper du berger parketten.
på denne serien (2071,2073,2075).
Sannsynlivis må hele pumpehodet byttes, men det er nok en garantisak.
Synd med skapet, håper du berger parketten.
Postet 23.01.11 kl 23:59
Takk for opplysningene, ringte Webzoo idag og de sendte en helt ny topp til filteret med en gang. Var som sagt en produksjonsfeil. Bra kundeservice
Parketten ser bedre ut idag men skapet buler litt.. Vil sponplater bli like sterke igjen etter de har svellet? Litt dumt at Juwel ikke har bruk noe annet enn ubehandlet sponplater i sine akvariumskap..
Nå gjelder det bare å holde liv i filterbakteriene til den nye toppen kommer. Vil det gå bra å ha filteret i gang i dusjen med en bøtte akvarium vann i noen dager?
Parketten ser bedre ut idag men skapet buler litt.. Vil sponplater bli like sterke igjen etter de har svellet? Litt dumt at Juwel ikke har bruk noe annet enn ubehandlet sponplater i sine akvariumskap..
Nå gjelder det bare å holde liv i filterbakteriene til den nye toppen kommer. Vil det gå bra å ha filteret i gang i dusjen med en bøtte akvarium vann i noen dager?
Postet 24.01.11 kl 18:41
Postet 24.01.11 kl 19:37
Postet 24.01.11 kl 19:43