Hvordan får jeg guppy til å få unger fortest mulig?

Hvordan får jeg guppy til å få unger fortest mulig?
Å få fisken til å trives er vel den letteste måten. Guppy er kjent for å reprodusere seg hyppig, så det burde ikke gå lang tid. Jeg hadde 2 hanner og 6 hunner. På den måten blir ikke hunnene jaget på hele tiden
Plussmedlem
Det pleier for det meste å gå av seg selv.. Det går nesten helt sikkert automatisk.
Det tar jo den tiden det tar uansett, de er gravid i ca 30 dager.
Men lurt med mange damer på få menn. Mindre stress for damene.
ca. 24-27 grader, ph mellom 7 og 8. Litt hardere vann, kanskje...

Lykke til :o)
Ok,takk for svar men har hat en han og en hun i en måned nå hunnen er så vidt gravid
en hun og en han kan bli stressende for hunnen og gjør at hun holder igjen fødselen.
Og har du to hunner og en hann har du dobbelt så stor sjangs for masse yngel :o)
Akvariumhobbyen er vel det å ha tålmodighet. Du kan jo begynne å gjøre som japanerne å gi de hormoner eller gi de sprøyter med vekstfremkallende stoffer eller egg så får du unger så fort som muligt. :P

Guppyer får unger iløpet av 3-4 måneder hvis foreldrene er fullvoksne. Men ungene trenger tid for å vokse til også, så ting tar tid. Hvis du har dårligt med tid kan du alltid kjøpe flerne guppyer. De er billig da.
Er det sånn med sverdhale fisk, platy og molly også?
kjøp en som allerede er gravid, da går det hvertfall fort!
selv om du har en av hvert kjønn sammen betyr ikke det at disse parer seg, elelr at det første kullet blir av disse to. hunner han lagre sperm i opp til et år. dvs at hun kan ha mange kull før den spermen tar slutt og hun må ha ny. men hun kommer stadig til å føde selv om det kansje ikke er fra akkurat den hannen du har sammen med henne.
alle levendefødere føder forholdsvis hyppigt utifra det jeg har forstått. men tror det er guppy som er raskest. men jeg skal ikke uttale meg for mye på dette fordi jeg har bare hatt guppy så jeg er ikke sikker
per kristian lundstad
Er det sånn med sverdhale fisk, platy og molly også?


Det kommer yngel jevnt og trutt, også på mer "eksotiske" levendefødere og splittfinner. Det finnes så mange spennende arter utover de fire-fem man finner i mengder i standardsortimentet! Men få slår vel guppy i antall og hyppighet...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap