Hva gjør jeg når strømmen, går over lenger tid?

Hei Jeg lurer fordi jeg har discus i karet mitt. og strømmen har gått noen ganger i flere timer, så er det noe jeg kan kjøpe, for at discusene skal få oksygen uten at det er strøm i huset?

takker for svar på forhånd
En UPS.

Men du må få en som genererer en skikkelig sinuskurve, ellers klarer den ikke å drive motoren i filteret. UPSer er vanligvis laget for å drive datamaskiner og ikke vekselstrømsmotorer, så det er mange modeller som ikke egner seg til det siste.
OK takk.
får jeg tak i det på clas olson?
og er det en spesiel type jeg burde se etter?
takker igjen
Anbefaler deg å sjekke data-butikker på nettet. MPX, Amentio, Komplett, Datakjeden, osv.

Vet ikke om noen spesiell modell som egner seg til akvarium, men det er to ting du bør se etter:

1) Kapasitet (målt i VA). Dette forteller deg noe om hvor stor last UPSen kan drive, og hvor lenge. Den bør være over 450 VA, helst 7-800 VA eller mer, jo større jo bedre.

2) Formen på vekselstrømskurven ut. Dette forteller deg om UPSen kan drive en pumpe i det hele tatt, eller ikke. Noen UPSer har firkantkurve på strømmen, noe som er helt greit for de fleste datamaskiner men ikke greit for akvariepumper. Jo mer kurven ligner på en sinuskurve, desto større sjanse er det for at den kan drive pumpa di.
Hei

her er det bare å prøve, kjøp gjerne en på clas, og prøv..... Min erfaring er at det på motorer går svært greit med disse omformerene uansett....

Selv har jeg 230V uttak for PC i konsollet bak i privat bilen , og når jeg plugger filteret på akvariet til der, går det som bare det......
ok, tusen takk og da skal jeg prøve en UPS.
Da bestiller jeg på nette, takker for info
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap