Malle yngel..

Hva spiser malle ynglet? Spiser de slike tabletter som de voksne gjør?
Har nå 5 malle yngel i samme akvarium som guppy ynglet, samt en snegle (som guppy ynglet napper på:/ )
Malletabletter er det bare og gi i tillegg til agurk og knust fargefôr.
Når dem er ca 1,5mnd å burde dem være store nok til og klare og få i seg mygglarver også.
Har nylig prøvd og gi mine frosent fôret (rekemiks) og det er ut som også er en hit.
Mine 16 malleyngler er rundt 2,5mnd gamle.
B. Andresen
Malletabletter er det bare og gi i tillegg til agurk og knust fargefôr. Når dem er ca 1,5mnd å burde dem være store nok til og klare og få i seg mygglarver også. Har nylig prøvd og gi mine frosent fôret (rekemiks) og det er ut som også er en hit. Mine 16 malleyngler er rundt 2,5mnd gamle.


Mygglarver er umulig å få tak i her, siden vi har en dårlig dyrebutikk med lite utvalg :/ Så får håpe de nøyer seg med tabletter, å det som detter ned som ikke guppy yngelet ikke spiser..
Forurenser ikke agurken vannet?
Hei.

hvor store er malleyngelen?

Du kan feks gi dem agurk. tre en liten agurkskive på en skje og sett den i sanden/grusen. anntar at det er ancistrus yngel du har. Nb! hvis agurken ikke er spist opp etter 24 timer må du ta den ut. hvis ikke så kan den "forgifte" vannet hvis agurken ligger der for lenge. Du kan også gi dem vanlige malle tabletter. fjern restene som ikke blir spist opp.
ole b
Hei. hvor store er malleyngelen? Du kan feks gi dem agurk. tre en liten agurkskive på en skje og sett den i sanden/grusen. anntar at det er ancistrus yngel du har. Nb! hvis agurken ikke er spist opp etter 24 timer må du ta den ut. hvis ikke så kan den "forgifte" vannet hvis agurken ligger der for lenge. Du kan også gi dem vanlige malle tabletter. fjern restene som ikke blir spist opp.


Ok.. Takker for råd =) Skal prøve på en agurk i morgen Ynglet er ca 2 cm, tror jeg. De har nettopp kommet ut av hula..
Ilene Nordsteien
[QUOTE=ole b]Hei. hvor store er malleyngelen? Du kan feks gi dem agurk. tre en liten agurkskive på en skje og sett den i sanden/grusen. anntar at det er ancistrus yngel du har. Nb! hvis agurken ikke er spist opp etter 24 timer må du ta den ut. hvis ikke så kan den "forgifte" vannet hvis agurken ligger der for lenge. Du kan også gi dem vanlige malle tabletter. fjern restene som ikke blir spist opp.


Ok.. Takker for råd =) Skal prøve på en agurk i morgen Ynglet er ca 2 cm, tror jeg. De har nettopp kommet ut av hula..

Glemte å si at det er ancistrus yngel ja
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap