Hjelp! algespiser

Hei jeg skal kjøpe en bunnlevende algespiser, og trenger råd om hvilken type jeg skal kjøpe. jeg vil ikke at den skal være større en 10cm, den må være rolig og omgjengelig, den må ikke være dyr og den skal ikke være hvit! noen forslag?
Hei
Jeg anbefaler deg att du kjøper deg en liten Ancistrus på ca 4-5 cm+ de er litt mer effektive når de er mindre til å spise alger enn når de har vokst seg store.Og den er ikke vanskelig å holde og tåler en del

De blir ganske store men når du føler att den har blitt for stor for ditt kar så selger du den eller gi den bort. Og den koster ikke så mye i butikk men er billigere privat butikk 80-90KR privat 15-30KR

Lykke til

MvH Afrim
Hei!

Jeg og vil anbefale Ancitrus slik som han over. de blir bare 14-15 cm, og det tar lang tid!

Jeg anbefaler også Bulldogpleco(L-187b)

Emil
Jeg synes nå Eplesneglen er fin jeg da Fint lite dyr som ikke er så sabla vanskelig å fange med håv heller. Spiser det den kommer over av alger, og er selvfölgelig veldig dekorativ å se på.

Önsker du fisk så er som nevnt over en Ancistrus sp. oppdrettsvariant en effektiv algespiser.
Selv synes jeg Ottoeneer fine, men disse må du ha en liten flokk av. Disse er kjent for å ta mye alger :o)
Sive Huser
..., den må ikke være dyr og den skal ikke være hvit! noen forslag?

Hvitt kan være vakkert det Men garantert ikke billig...
(Dette er dog ingen algespiser.)

Du bør fortelle oss hvor stort karet ditt er.
Ikke noe særlig å anbefale for store fisk.
Loomis
[QUOTE=Sive Huser]..., den må ikke være dyr og den skal ikke være hvit! noen forslag?

Hvitt kan være vakkert det Men garantert ikke billig...
(Dette er dog ingen algespiser.)

Du bør fortelle oss hvor stort karet ditt er.
Ikke noe særlig å anbefale for store fisk.

Karet er 72 liter
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap