Kjøpt nye lampeøyekilli, og to av dem har store skader.

Hei.

Jeg kjøpte i dag en gruppe lampøyekilli, og da jeg kom hjem oppdaget jeg at ikke alle så like bra ut.

1. Denne mangler en finne på siden av kroppen, og halve halefinnen er ødelagt. I tillegg mangler den et øye. Den spiser, og jeg tror den vil kunne få et fint liv når finnene vokser ut igjen.

2. Denne har avrevet kjeve. Den får ikke lukket munnen igjen på dette. Jeg har ikke sett den spise, men den er i god kondisjon. Jeg vet ikke om fisken har vært slik lenge, eller om skaden har skjedd i forbindelse med fanging.

Hva ville dere gjort med disse? Spesielt bekymret er jeg for den siste, nr 2. Er det noe sjans for at den vil klare å spise når den ikke har fungerende kjeve?

Noen som har innspill?

Hadde i tillegg fått en mindre enn hva jeg hadde betalt for, så litt irriterende.
Kom innom butikken igjen så får du noen nye som plaster på såret.

I et akvarium med mange småfisk er det vannskelig å se.

E
Hei - jammen liten verden!

Litt langt å kjøre nesten en halvtime hver vei, bare for å hente et par fisk, men om jeg skal noe annet i det område en dag så kanskje jeg stikker innom.
Flott av deg å tilby det.

Har siklet på de lampeøyekilline deres lenge nå hehe.
Typisk min flaks at det var noe galt med et par av dem jeg kjøpte, jeg har seilet på en ufattelig stor bølge av uflaks det siste året...

Har du noen formening om de to skadete jeg har? Bør jeg gi dem sjans, eller avlive? Spesielt tenker jeg på den med avrevet kjeve.
Fisk som spiser har som regel en sjans. Så mitt råd er å holde de som andre fisk.

Vi fikser det neste gang du er innom.

E
Ok, da følger jeg spesielt med på den med kjeven da, for å se om den får i seg mat. Så ikke helt bra ut, men akvariefisk lever jo et sjermet liv uten farer, så krysser fingerene for at det går bra.

Den er grei. Dere yter god kundeservice må jeg si
Hadde nok aldri klaget på dette med mindre du sa noe, helt ærlig syns det er litt kjipt å klage på sånt, men man burde vel kanskje gjøre det. Man klager jo om man har kjøpt en annen vare med defekt f.eks.

Da stikker jeg sikkert innom om noen uker, da er jeg (eller de med fire bein) tom for Vom og Hundemat, og det kjøper jeg alltid hos dere.
Tilfeldig bekjentskap
© Johan Blixhavn Mæland
Reklame for plussmedlemskap