Hvor lang tid før brunfargen blir borte??

Jeg har nok gått litt i felle, og vært litt vel ivrig her, og satt igang med å binde fast javabregner og javamose på min nykjøpte rot uten å skrubbe og koke den.. Nå er vannet mitt litt uklart. Ikke veldig uklart, men litt irriterende uklart.. Vil dette gå over etter en stund, eller bør jeg ta opp rota, klippe opp fiskesnørene og ta vekk bregner og mose og sette igang med å skrubbe og koke??
Bare la rota ligge. Røtter vil farge vannet en stund uansett om du koker og skrubber de. Bytt vann litt oftere en stund fremover, det vil hjelpe litt på problemet med brunt vann.
Wilma77
Jeg har nok gått litt i felle, og vært litt vel ivrig her, og satt igang med å binde fast javabregner og javamose på min nykjøpte rot uten å skrubbe og koke den.. Nå er vannet mitt litt uklart. Ikke veldig uklart, men litt irriterende uklart.. Vil dette gå over etter en stund, eller bør jeg ta opp rota, klippe opp fiskesnørene og ta vekk bregner og mose og sette igang med å skrubbe og koke??



Du skriver ikke hvilke fisker du skal ha i akvariet.
Men utfra å ha javabregner så tar ikke de skade av fargen i vannet ei heller fiskene normalt.
Etter noen dager/noe få uker med vannbytte etc så avtar det og alt blir OK.
Personlig hadde jeg ikke begynt påny - bare avventet situasjonen, mange fisker trives faktisk bedre med litt farge på vannet...
Jeg har to perleguramier, og to bittesmå ancistrus yngel.. Blir nok mest guramier i akvariet etterhvert. Karet ble satt opp på onsdag forrige uke, så har bare litt innkjøringsfisk i der foreløpig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap