Dvergcorys i 20l + adolfoi spm

Sitter å leker litt med tanken om en 5-6 dvergcorys i en 20l. Lurer på om dette er mulig, eller om det er for liten plass. Har sett litt på pygme- og salt og pepperpansermalle. Ser den ene har 30l som minimumskrav i fiskebasen, og den andre har 60l. Hva er det som gjør det? De er vel noenlunde lik i størrelse? Er pygmeen mer egnet kanskje?
Er veldig usikker, og vil derfor høre med andre før jeg gjør noe

Lurte også på om 159,- pr. stk. er dyrt for corydoras adolfoi. De var vel ca 3cm i lengde. De gikk på svar grus, og var _veldig_ mye mørkere enn de jeg har sett i fiskebasen her. Er det normalt, eller var de feilmerket i butikken kanskje?
Regner med det var på Sartor du så disse ?
var ihvertfall innom der for noen dager siden og reagerte på fargen på de jeg og. Den svarte stripen var og veldig bred ,så synes ikke de var noen flotte eksemplarer i mine åyne. Men det kan som du sier ,kanskje ha noe med den svarte sanden å gjøre. Prisen på Adolfoier er ganske stive ,så den er det vel ikke så mye å si på selv om jeg synes den er litt høy.De har forresten noen andre og som er flottere i fargen men de koster 179
Hei Sølvi.
Ja, det var på Sartor. Reagerte litt på fargen, og ville ikke forhaste meg og kjøpe noen uten å være 100% sikker. Jeg har også svart sand, og ser at pandaene mine er litt mørkere, men ikke i såpass stor grad som adolfoiene på butikken. Så ikke de som var til 179,- men jeg er heller ikke høy nok til å se i de øverste karene
He he ,kan ikke akkurat kalle meg høy jeg heller ,men disse gikk i et kar på andre siden lavt nede
Ang. farge på coryer og svart sand ,så så jeg på et annet forum noen coryer som ble helt ugjenkallelige pga. svart sand. Så det kan nok ha en betydning det ja.
Å, jeg så dem ikke. Kanskje like greit for lommebokens skyld Hehe. Men, du som er så flink med coryer har ikke noe formening om noen dvergarter i 20l? Jeg er jo helt fersk, så jeg vil jo gjerne høre med andre før jeg gjør noe
Dvergarter har jeg dessverre ikke hatt her hos meg ,så der kan jeg ikke hjelpe så mye. Men etter hva jeg har sett av disse (husker ikke arten) så er de ganske aktive og full fart på hele tiden.Så de trenger kanskje litt plass pga. dette.

Håper andre kan gi deg mer info om disse artige fiskene.

Ser forresten at du har svart grus i karene dine ,dette er dessverre ikke bra for cory-barter. Så kanskje du bør tenke på å bytte ut denne med sand
Hmm, de i dyrebutikken sa den var fin nok til å holde corys på.. hvis ikke burde jeg vurdere å bytte ja.
Er jo litt vanskelig å bedømme bare å se ut ifra bilde da ,men kjenn på den om den kjennes skarp ut. Ellers er det bare å følge med på bartene deres og se om de tar skade av den.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap