Hvilken mose?

Når jeg søker på "mose" i plantebasen er det flere av typene ganske langt ned på lista som kun har et bilde som gir et dårlig inntrykk av hvordan den vokser da det bare er bilde av enkelt grener/blader eller hva jeg skal kalle det. Eksempelvis kan jeg nevne juletremose og minimose som har kun dette ene bildet av en "grein" i profilen sin. Så det kan meget godt være en av disse. Påfuglmose kan det også være etter beskrivelsen, men denne har ikke bilde i basen. Har ikke kommet meg så langt som å google.

Denne vokser som dere ser ganske tett og jeg kan også opplyse om at den vokser ganske sakte. Har både javamose og taiwanmose fra før og denne vokser helt annerledes, mer tett med kortere "greiner" i tillegg til at denne har en mørkere grønnfarge.

Ellers har jeg fått forståelsen av at det kan være vanskelig å identifisere disse moseartene. Men jeg vil gi det en sjanse.

Noen som har noe lignende?

Kan det være vanlig javamose?

Lingner veldig på den jeg har og den ble solgt som javamose.
Hei Anna

Ta en titt på denne siden:

Tusen takk for den linken Orphan! Den var jo helt fantastisk! Skal lese mer nøye over det i morra, men ser allerede nå at jeg holder en knapp på Singapormose.
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap