Hvitprikk?

Oppdaget i dag at elefantfiskene mine (3 av 4) har fått noen hvite prikker/striper. Har lest opp og i mente på søkemotoren, men finner ikke noe bilder av dette.
Lurer på om det kan være hvitprikk? vurderer å gå i gang med temperaturmetoden, men lurer på om dette er skadelig for fisken itilfelle det ikke er hvitprikk? Ingen av de andre fiskene har prikker. Kan det være skrammer siden de er rimelig vilter i lek, jaging og krangling?
Nå veit eg ingenting om elefantfisk, men om du hadde lagt ut noen bilder så hadde det vert enklere for folk å konstatere hva det er for noe

Men med varmekur så må du opp i 32grader for at det skal ha noe virkning.
og ut ifra fiskebasen står det at elefantfisken kan ha melleom 22-29grader så det burde gå med varmekur.

Men det er mange her inne som kan svare deg bedre på dette en meg.
Lykke til med fiskene.
Ikke veldig bra bilder, men man ser små hvite felt, mer på den ene enn de to andre- fjerdemann er helt fin og svart. Alle spiser bra og virker pigg og rask.
Tipper de har hatt et lite oppgjør seg imellom. Ser ut som små bittskader - at det bare mangler noen skjell.
ja det er det jeg og går å lurer på. Hadde planer om å overføre alle fisk til nytt kar iløpet av en uke/halvannen, kommer til å følge med de med argusøyne fremover så jeg er 100 % sikker på hva det er før jeg ev flytter de.
Kjenner jeg blir lettere panisk når ikke ting er som de pleier oppi der, er vel typisk nybegynner syndrom!=)
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap