Krabber! trenger litt info.

har sittet og lekt litt med tanken om et krabbekarr. Blir enten 60 litern eller 100 litern. Hvilke krabber finnes der ute som vil trives i en av di? Og kan man ha flere typer krabber i samme karr? Hva med snegler? Blir di spist? Vet jo saltvannskrabber i det fri spiser skjell og snegler. Hva med reker og fisk? Skal ha landområde, hvor stort mellomrom fra land til armatur bør det være? Hva annet bør jeg ta hensyn til ang krabber?? Alt av info blir satt pris på. Da jeg er ganske blank på dette område.
noen som vet om planter som trives på land, og haldt under vann? Tenkte ha planter stående på landarealet, og evt noen i skråningen nedover. Som da bli stående med halve planta under, og halve planta over vann på en måte.
Jeg har hatt Mangrove krabbe og Leopardkrabbe.
Mangrove krabbene, 3stk, gikk i en 180liter og de ente med å ta livet av hverandre. De sloss mye. Helt til den største var igjen. De spiste de aller minste av sandsneglene jeg hadde, men gikk fint sammen med fisken. Jeg hadde sommerfuglciklide , rødmunntetra, molly og ancistrus sammen med de.
Leopard krabben gikk sammen med en slamkryper i en 80 liter.

bilde er av leopardkrabben.
det var en tøff krabbe sloss den også? Kunne tenkt meg 2 eller 3 krabber. Stusselig med kun en. Men da bør det være av en type som ikke myrder sine mindre samboere.
trenger leopardkrabben land?
Kan den gå sammen med fisker?
Snegler?
Hva slags vesen har man for å spise alger?
ingen som kan svare på de siste spørsmålene?
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap