Gullfisk med

Hei ny her på forumet, og veldig glad for att jeg fant det

Spørsmålet mitt er hva som er galt med hode på gullfisken til min datter, ser nesten ut som en vannblemme. prøvde å ta noen bilder av fisken men den er veldig aktiv
men her er bildene jeg fikk tatt.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Noen som kjenner igjen ett sånt hode?
hvis du trykker på kunnskap og søker etter "slørhale" i fiskebasen kommer det flere bilder av denne typen fisk som ser ut å likne ditt "problem". Trur dete r ganske normalt
Plussmedlem
Det er rett og slett en helt normal stakkar. Gullfisker er avlet på ekstremt lenge, og har etterhvert fått syke former. "Løvehode", "golfball" og mange fler.
Plussmedlem
Det er rett og slett en helt normal stakkar. Gullfisker er avlet på ekstremt lenge, og har etterhvert fått syke former. "Løvehode", "golfball" og mange fler. Fisken er altså helt frisk, det ser ut som en løvehode (?) men får nok større "blemme" etterhvert som den blir eldre.
Plussmedlem
Beklager for to inlegg. en tabbe jeg gjør litt for ofte når jeg skal redigere inlegg, så går jeg tilbake.. og dermed blir det to poster.
ok, takker for svar. har liksom aldri lagt merke til det før jeg satte den over i 140 literen idag, men den har aldri hatt så mye lys heller så kan vær derfor jeg ikke har sett det før. Satser på att den bare er sånn da ser veldig frisk og rask ut ihvertfall.
Dette ser ut som en ung løvehode-variant.
Det er ikke noe annet galt med den enn at den som sagt er avlet på, og har derfor fått en så kunstig form på kroppen. Disse fiskene er avlet frem for å se "morsomme" ut både av utseende og av den vrikkende måten de blir tvunget til å svømme på.

Disse avlsvariantene lever sjeldent særlig lenger en ca 3 år, særlig da de som oftest må bo i små boller eller for små akvarium.
Så til enste gang du/dere skal kjøp gullfisk synes jeg dere skal ta stilling til om dere vil kjøpe den "ekte" varianten av gullfisk, eller en variant av disse misfostrene.

Dog mener jeg ¨å ha hørt at det finnes en naturlig variant som har lignende løvehoder. Denne varianten skal ikke ha den deformerte kroppen som fisken på bildet.
Vet ikke hvor "ekte" denne er, men det var sånn den må jeg ha ting.

[External Image]
[External Image]

Måtte ha en kompis til den andre
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap