Kampfisk, gurami eller noe annet i 200l?

Sitter og vurderer å bytte ut "innholdet" i 200l min. De fiskene jeg gjerne vil beholde er
- Corydoras panda
- Corydoras habrosus
- L-144
- Neontetra
- Klovnepleco
-(Eplesnegler)
Så det må jo være fisk som går sammen med disse. PH er 7,2 GH er 5-6 og temp er 24-25. Liker kampfisk veldig godt og kunne tenkt meg en hann og et par hunner. Hvilket antall hunner er rimelig? Kan jeg ha noen guramier sammen med disse? Liker veldig godt perlegurami, men er åpen for andre forslag. Er åpen for det meste som er litt spennende og går sammen med de jeg skal beholde. For øyeblikket har jeg to scalarer og et palettpar, men er veldig usikker på om jeg vil beholde dem.
Perleguramier er skjønne fisker, riktig flotte er de :o)

I en 200 liter blir det evt Cilider elns du kan ha der, med da blir det nok mer "livat" oppi der... Kampfisker er av det litt roligere slaget, og riktig fine, men mange synes de faller litt bort i akvariet. I et så stort kar vil hunnene få rikelig med plass å gjemme seg på, men minst 3 hunner er å anbefale for å fordele hannens jaging.
Selv har jeg aldri mindre en 5 hunner sammen med 1 hann.
Jeg har en 180-liter med diverse guramier/labyrintfisker. De går godt sammen, med unntak av den mannevonde hunn-kampfisken... Har blant annet lakrisgurami, honninggurami, knurregurami og rød spisshalet makropode.

Perlegurami kan du godt ha oppi ditt akvarium. De er jo veldig flotte da!
kan jeg ha perlegurami med kampfisk? går perlegirami i par, eller? Hvis jeg skulle tatt kampfisk ville jeg hatt en hann og så mange hunner jeg har plass til. Syns det er litt stilig med små fisk i stort akvarie. Kampfisker er jo flotte, både hanner og hunner. Hvor mange hunner ville dere hatt i 200l?

Hva går evt. lakrisgurami sammen med? De er flotte de og Kan gjerne komme med noen spesifikke sammensetninger, jeg er rimelig fersk
Jeg har kampfisk med perler, og dette går veldig bra :o)

Hvor mange kampfisker i en 200 liter?
Svar 1: I teorien, mange.
Svar 2: Delte meninger om man bør ha "flokker" av kampfisker. Selv hadde jeg når jeg satte opp 200literen min, 22 kampfiskdamer og 1 hann. Da var akvariet fulstappet med planter, og jeg hadde ingen andre fisk oppi der. Dette gikk strålende, men likevel, hunner kan bli svært aggressive mot sine egne og andre fisk. Så hvorvidt dette er å anbefale, vet jeg ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap