100 liters akvarie m gyppy... hva annet kan jeg ha oppi?

Vi har et 100 l akvarie m grus, planter, røtter og noe stein. 9 guppyer og ei malle. Har også et 60 liters akvarie te yngel.

Noen som kan anbefale noen artige krabater som lager litt liv i akvarie... annet enn tetras og annet smått? Er det feks noen ciklider som kan legge egg, eller andre typer som går godt sammen med gyppys? Gjerne noe som også er enkelt å holde...

Hilsen Mads, Mina & Simen

Jeg elsker Gurami typene, og de er veldig fine å se på Har selv Perlegurami, men de trenger litt større plass enn 100liter. Du kan jo kanskje prøve på Dverggurami eller Honninggurami? De er også veldig fine, samtidig som de er lette å ta vare på. Du kan jo søke litt om de her på akvaforum?
Thanx! Det skal vi gjøre :0)-
Venner til guppy
Platy, Sverddrager, Molly er alle levendefødere du kan ha sammen med Guppy. Livlige Barber er morsomme, f.eks Gullbarbe eller Praktbarbe. De kan du ha i en gruppe på fem-seks i ditt kar. Et par Palettcichlider vil trives om de får bunnen mest mulig for seg selv. De må ha en hule av et eller annet slag å legge egga i, og trives med finbladede planter. En Ancistrus er kjekt å ha som algespiser, evt. en liten gruppe Siamesisk algespiser (4-5 stk) eller Flying Fox som er veldig like. Selv er jeg veldig svak for de morsomme Pansermallene, flere av dem er rimelige og lette og få til å legge egg. Av og til kan det overleve en unge eller to som dukker fram fra jungelen når den er blitt ca. 1 cm. stor. Du må velge mellom Palettene eller disse, da de vil få bank av Palettene når de har egg og yngel. Lykke til med valgets kval!
sebrafisk lyser opp akvaariet på en fin og morsom måte
Hva med flere levendefødere? Jeg anbefaler Black Molly, Platy og kanskje en malle til. Sverddragere kan være litt aggressive. Det kan være vanskelig å kombinere guppy og ciklider av samme grunn. Sebrafiskene er veldig aktive, så de kan virke litt stressende på guppyene. Jeg har selv et Dverggruami par og guppy sammen, det fungerer bra. Noen hanner kan være aggressive. Under lek bør hannen flyttes over i eget akvarium (da blir hann veldig aggressiv).
Er nysgjerrig på lyretail molly... men har ikke sett den i butikkene i larvik enda. Takker og bukker
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Erik Christensen
Reklame for plussmedlemskap