Mistet 3 av 4 elefantfisk..... kjipasøndag....

Så var alle fiskene flyttet over til 450 literen- følte at alt var gjort riktig, og alle verdier var testet opp og i mente- men 3 av mine 4 elefantfisker tålte tydligvis ikke alt stresset. Visste at det var en risiko siden de ikke tåler så mye styr, men alle forholdsregler var tatt. Skikkelig skikkelig surt!!! Har en igjen som virker pigg og spiser- men virker som den savner vennene sine....
Håper iallefall den overlever, og at jeg snart kan klare å få tak i en ny gjeng.
Inaktiv bruker
Uff så surt....
Har elefantfisk i bestilling, får de neste helg. Gleder meg, men har hørt at de ikke er nybegynnerfisk så jeg er litt nervøs for om jeg klarer å få de til å overleve.

Har du ellers gode erfaringer med arten? Kjenner ingen lokalt jeg kan spørre.
Hei! Ja er supertrist!=(
Gleder meg på dine vegne at du snart har de mest fabelaktige fiskene i hus!=) Har totalt forelsket meg i deres personlighet og vakre ytre!!!
Har ikke mye erfaring nei- og som du sikkert har skjønt, så er det få andre som har det og... dessverre...
Jeg begynte med en, (tror det er den gjenlevende) men så syns vi så synd på den at vi måtte ut å kjøpe noen venner til den! Endte opp med 3 stykker til, og måten de tok imot hverandre på var ikke annet enn rørende! Den vi hadde fra før av, ble kjempeglad!!!
Etter min mening er dette fisk med super personlighet ( noe jeg aldri trodde jeg skulle si om fisk- før vi fikk akvarie i hus he he)!!!
Jeg vet at de tåler lite stress, og man må være nøyenøye med vannendringer, de tåler visst lite av forandringer i vannet. Den ene vi hadde ble nesten gjennomsiktig hver gang vi tok slamsuging og vannskifte- men med en gang vi var ferdig, så kom svartfargen krypende tilbake. Den car rett og slett bare superstressa.
Vi kom også fram til at en temp på ca 28 grader var en god temp for de.
Jeg har hele tiden foret de med artemia schrimps og røde mugglarver. Av og til når butikken har det har jeg kjøpt levende mygglarver- da er det fest!!!=)
Har hørt at røde mygglarver ikke er så næringsrikt så derfor forer jeg også med artemia.
Ønsker deg masse lykke til med skjønningene- gi meg gjerne en tilbakemelding om hvordan det går!!!
Har lagt inn bestilling på 5 nye elefanter i dag!!=) Håper på å ha de til helgen eller rett over... Gleder meg stort!=) Den siste gjenlevende er heldigvis pigg og spiser godt, så håper den blir glad for en ny gjeng!=))
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap