- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Har fått en del ukjent fisk. kan noen hjelpe?
Har fått en del ukjent fisk. kan noen hjelpe?
Har hatt en annonse ute på finn, om akvarie ønskes kjøpt. Idag var det ei som sendte meg mail;
sitat:
Har et på 540 l innebygd i vegg med ett hjemmesnekret bord - noe fisk igjen - allt utstyr virker - pumpen er for liten -
ALLT er GRATIS hvis du henter.
Sjekker mail sjelden - er du intressert ring meg ................
Så idag var det julaften for meg Kjøpte meg 110l Juwel Akvarie noen timer tidligere, 1 år gammelt, med alt utstyr.. 500,- Så noen dager er morsommere enn andre.
Men med 540 literen fulgte det med noen fisk, jeg har klart å identifisere de fleste, men sliter fortsatt med noen; Her kommer bildene...
sitat:
Har et på 540 l innebygd i vegg med ett hjemmesnekret bord - noe fisk igjen - allt utstyr virker - pumpen er for liten -
ALLT er GRATIS hvis du henter.
Sjekker mail sjelden - er du intressert ring meg ................
Så idag var det julaften for meg Kjøpte meg 110l Juwel Akvarie noen timer tidligere, 1 år gammelt, med alt utstyr.. 500,- Så noen dager er morsommere enn andre.
Men med 540 literen fulgte det med noen fisk, jeg har klart å identifisere de fleste, men sliter fortsatt med noen; Her kommer bildene...
Postet 08.02.11 kl 02:46
Postet 08.02.11 kl 03:08
Postet 08.02.11 kl 03:22
LOFFABilde minner meg litt om sae eller flying fox. De to er ganske like, men du får søke på dem å se. Bilde 2 er en ancistrus sp oppdrettsvariant Bilde 3 er hva jeg tror en barbe type, men aner ikke hvilken LOFFA
Har hørt flere mener det er en ancistrus oppdrettsvariant, men jeg har en slik også.. Men den ser annerledes ut.. Er det fortsatt den samme?
Postet 08.02.11 kl 03:53
Ut fra det dårlige bilde du har her antyder jeg dette til ancistrus. Har selv en leiksgruppe på 5 stk og de får unger med forskjellige mønster. Ingen er like kan en vel si, akkurat som i vår verden.
De får forskjellig variasjon i både mønster på kroppen og i fargen. Varierer fra brun til nesten helt svart. Tror ikke jeg tar feil av den....
Kan legge med et par bilder for å vise deg hvor stor forskjell det kan være i farge og mønster. Dette er ancistrus begge to, tro det eller ei =)
Siste bilde er av et tidligere kull med yngel (tatt i flytteboks)
De får forskjellig variasjon i både mønster på kroppen og i fargen. Varierer fra brun til nesten helt svart. Tror ikke jeg tar feil av den....
Kan legge med et par bilder for å vise deg hvor stor forskjell det kan være i farge og mønster. Dette er ancistrus begge to, tro det eller ei =)
Siste bilde er av et tidligere kull med yngel (tatt i flytteboks)
Postet 08.02.11 kl 04:09
LOFFAUt fra det dårlige bilde du har her antyder jeg dette til ancistrus. Har selv en leiksgruppe på 5 stk og de får unger med forskjellige mønster. Ingen er like kan en vel si, akkurat som i vår verden. De får forskjellig variasjon i både mønster på kroppen og i fargen. Varierer fra brun til nesten helt svart. Tror ikke jeg tar feil av den.... Kan legge med et par bilder for å vise deg hvor stor forskjell det kan være i farge og mønster. Dette er ancistrus begge to, tro det eller ei =) Siste bilde er av et tidligere kull med yngel (tatt i flytteboks)
Se på det ja.. Da begynner det jo forsåvidt å bli en del ansistruser i karet mitt da. :P Hadde tre fra før, så kom det tre elelr fire til idag. Tror jeg må dele de litt utover flere kar.
Postet 08.02.11 kl 04:35