Foring av eplesnegle

Har nettopp kjøpt 2 gule eplesnegler. Fikk beskjed i butikken at de skal fores med oksehjerte. Er det nødvendig? Tenkte at de i hovedsak skal spise matrester og alger, og spinatblader og squash og slikt. Selvfølgelig vil jeg gjerne at de skal få mat som er ekstra bra for dem i tillegg, men tror det blir vanskelig å gi dem slikt kjøtt uten at fiskene spiser det opp, og jeg tror ikke mine tetraer har godt av oksehjerte egentlig?
Det sies da så mye rart i butikker at man kan få pustevanskeligheter innimellom. Er ingen snegleekspert, men har ikke på noen som helst måte tenkt å fore vår vakre Bumsa Daisy med innmat! Det klarer den seg helt sikkert uten, og det er første gang jeg hører det rådet.

Det står litt om stell av snegler her, ikke et ord om oksehjerte :o)
Eplesnegler trenger ikke noe ekstra for, mine lever på den maten fiskene ikke spiser opp. Flakfor + algetablett
Sa de i dyrebutikken at de skulle fores med Oksehjerte? Det er det villeste jeg har hørt....
Snegler spiser det meste ...men etter hvert trenger de og mates hvis man generelt har stor belastning i karet. Alle typer fiskefor og grønnsaker spiser de. Jeg bruker mye reke og krabbefor for det inneholder stoffer som styrker skallet. )
jeg forer med reke for og malletabletter. har sett stor forskjell på skallet etter jeg begynte med dette reke foret
Ja, damen sa faktisk oksehjerte. Kanskje hun forventet at jeg skulle kjøpe inn noe samtidig med sneglene, men jeg regnet med at de ville overleve en dag eller to ihvertfall uten, slik at jeg kunne spørre litt her. Dessuten syntes jeg det hørtes litt merkelig ut og da, hvordan i all verden skulle en snegl i vill tilstand få tak i oksehjerte liksom? Så da satser jeg på å la de spise det de kommer over + spinat og squash og sånt som jeg legger til ancistrusene en gang i blant. Foreløpig har jeg kun to snegler og de er gule, nå har jeg sett at det finnes snegler i mange farger, så da blir det vel noen slike også en gang i framtida. Hvor mange snegler kan man ha i et 400L kar egentlig? skal jo ha litt flere fisk også snart.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap