Www.palettciklide.no (side 3)

liten oppdatering, mine valisnjera eller ka de heter har blitt grønne, lange, friske og vokser som ugress.
fiskene mine trives og alt er bare vellstand, på tide at noe går galt? hehe
uv filteret har ingen efekt på den bittesmågrønne skjeret i vannet ( ser de kun fra siden grønnskjeret)
bygget en liten trapp i akvariet, kommer sikkert bilde snart når jeg får ræva i gir å betalt plussmedlemskapet mitt.

ellers... god helg alle sammen
lenge siden jeg har vært innom AF nu så tenkte jeg skulle ta en liten oppdatering og legge ut et bilde av det grodde akvariet mitt, skal ta en ''julevask'' når jeg flytter akvariet om en måneds tid så det får vente til da med å renske litt i planteveksten.
R.I.P SEA'n du var så ung, flink til å svømme rundt i ring og vaket/hoppet om nettene når jeg skulle såve..
min første fisk som dør, kan vell heller kalle det selvmord.
freddy krueger hoppet ut av hullet som pumpeslangen går igjenom uten at jeg merket det, fant den innskrumpet bak akvariet når jeg skulle hente slamsugeren.
da har jeg tatt julevasken i akvariet og limt fast bakgrunnen + at jeg skulte filte, varmekolbe bak bakgrunnen.
hev nesten alt av planter
oi oi, noen graver groper i akvariet..
kanskje det blir yngle i nermeste framtid

lyset har stått på i over 3 dager, har kommet borti bryteren på timeren.
plantene var blitt brune og fiskene utslitte:s
fiskene lever ennå så flyttinga tok ikke livet av dem, men har et lite problem....
sanda klumper seg litt, blir slike svarte dotter med sand. noen som vet hva dette er?
god jul alle sammen! skal ut å grille pølser med ungen nu, ikke drikk dere altfor full å brenn ned huset
lenge siden sist. flytter i ny huset iløpet av uken å skal sette ignang akvariet igjen
lurer på hva jg skal prøve på denne gangen???
160L med reker, er det kult?

hvis noen har ide'er så fyr løs
da blir det 160L med reker og skjell + mye planter
igår kom rekene, etter 1 måned og 15 dager venting fra akvariereker.no
rekene var i overaskende god form og kirebærekene var nesten rød etter bare 2timer. amonerekene spiste fra handen min og skjellene grevde seg rett ned i sanden. tror de er litt sjenerte:P

nå har de 160l å boltre seg på. håper kirsebær rekene formerer seg og danner en liten stim av seg. har 5 stk av de
ser ut til at alle rekene trives godt og en kirsebær reke er høygravid, men ser to til som er godt på tur, lurer på om det var litt overkill å skaffe 15 reker hvis de formerer seg i denne hastigheten? men de har 160L så tror det tar en stund før de går tom får plass

pasta er en hit til snacks hos amone rekene å jeg klarer ikke finne en eneste algeflekk mere. kanskje kjøre på med litt lengere lystid så det blir litt alger!
20 reker tilsammen i akvariet, og 2 guppy som måtte flytte inntil vidre etter en liten ulykke i lillesøster sitt akvarie. får håpe det blir noen rekeyngel som overlever, men mater bra så det kanskje ikke går så hardt ut over dem
update, begynner bli mye reker nu
Ørreten lever ennå, litt skeiv men ok. Kan tenke meg skader fra frakt i en brusflaske å en liten jente som sku sjekke om den levde hvert 2 min.
Fikk noen nye naboer i akvariet, 4 stk sebraciklider. Trodde jeg måtte ta ut ørreten på grunn av sebraene sinn sikkerhet, men er motsatt.
Får slenge ut noen dårlige bilder snart
Sebra ciklider er råhissige og spesielt under lek. Alle mine andre fisker ble kjeppjagd opp i ett lite hjørne og nåde den som svømte nedover. Disse yngler som fy hele tiden også så jeg kvittet meg ganske fort med disse da jeg hadde selskaps akvarium. Lykke til
Hehe ja har hørt rykter om det kan bli et problem håpe det funker greit med en masse planter og 160l. Slenger med noen bilder, alltid artig å brife litt
Kunne bare sitte å studere dem foran akvariumet og bare nyte hvor vakre dem var, så håper det fungerer fint for deg
Hadde 6 i 190l og gikk ned til 4 ganske tidlig, men hos meg fungerte det ikke. Du har kanskje ikke så mye andre fisker så krysser fingrene.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita bue
Reklame for plussmedlemskap