Blåsepumpe til blåsestein o.l

Hei! Jeg har en sånn liten blåsepumpe-sak som blåser bobler i ehm et lite stykke eik tror jeg, (ihvertfall en tre-sort som har naturli små hull) har vært fornøyd med denne lenge, spesielt fordi den flyter, selv om dette kan være irriterende til tider.

Problemet er at denne eike-biten råtner jo etterhvert, så å når jeg skulle bare pille litt på den i tilfelle den hadde noe gugg, så ble det alt for mye luft-trykk i den og den pumper for mye bobler for min smak (store, raske og mange bobler, kontra små og i en fin jevn strøm før som fiskene likte å boltre seg i) i tillegg blir det rett og slett såpass mye trykk at den lager en veldig irriterende lyd INNI akvarie som høres godt! :\

har bare hatt pumpa i et halvt år ca, husker ikke helt navne på den (Tetratec med bare EN utgang) men skulle ønske jeg kunne begrense uttaket på blåsinga, eventuelt styrke eike-biten slik at den ikke blåser så alt for mye.

Butikken jeg kjøpte tre-biten ifra er ikke her lenge foresten, hvis ikke hadde jeg bare kjøpt ny. Finnes det noe alternativ til tre som råtner etterhvert, og stein? eventuelt en billig og stille som ikke har så mye kraft? burde vel vært automatisk stillere om den ikke blåser for harde livet?
Har selv luftestein i karet mitt, lufta strømmer lett igjennom så eg bruker en sånn til å dempe luftstrømen med
oj det var en smart liten greie! vil det si at den kan lette på trykket med den topp-delen man kan skru på?
Der kan du tette og opne ja
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap