Jomfru i nød!!!

Hjelp! Nå er en av mine kjære pansermaller blitt syk!
den ligger helt i ro på bunn og har to lyse gråaktige flekker på siden.den ene flekken er der den høyre finnen er og den andre rett ved gjellen nærmere hodet likssom, og på samme side som den andre flekken.flekkene kan se litt loddne ut,men det skal jeg ikke si sikkert siden fisken har gjemt seg og det er dårlig sikt sånn han ligger nå...
øynene ser helt vanlige ut.
Jeg kjøpte en ny fisk som døde dagen etter jeg fikk den og dette er ca en uke siden nå...
to små (blå og rød) stimfisk som jeg hadde fra før er også døde.
Jeg vil gjerne redde pansermallen siden det er en av favorittfiskene mine.
Men jeg er nybegynner så aner ikke hva jeg skal gjøre.

Hjelp????!!!!
Plussmedlem
Okey. Legg ut et bilde, først og fremst. Test vannverdiene dine, og bytt vann, det er viktig når man ser sykdom i et akvarium. Et bilde er viktig når man skal prøve å stille diagnose.
Det høres kanskje ikke så viktig ut, men et vannbytte kan være avgjørende førstehjelp skal jeg si deg. Bytt 50% vann, pass på at vannet du tar oppi igjen er så nærme tempraturen i karet som mulig.

Hvis den allerede ligger på siden og kaver er den nok allerede ille ute. Loddne flekker tyder ofte på finneråte, eller andre like koselige sykdommer som er vanskelig å bli kvitt.
Tusen takk for svar!!!
Idag oppdaget jeg at skalaren min også har disse rare flekkene.
Jeg har fått sett de litt bedre i dag enn i går natt,og kan beskrive de ganske bra.
Håper det er noen eksperter her inne som skjønner litt mere enn meg utifra denne beskrivelsen:
Flekkene ligner (både på farge og form)en løvetann når den er vissen og hvit.Skalaren har fått en slik "løvetann" ball midt på det ene følehornet sitt.og på den ene finnen.
Pansermallen har flere enn to merker som jeg sa i går.