Prinsessen av burundi...

Har startet opp et 112 liters kar. Synes at P av B virker interessant. Kunne også tenkt meg to fargerike par som feks et sitronciklidepar og et annet for å få litt farge og liv inn...

Blir det for mye i et så lite kar med tanke på revir...

Hvis ikke, hvilke ciklider anbefales sammen... gjerne noen som ikke blir alt for store...

Mvh
Simen
Hei.
Prinsesser går fint i et kar på 100 liter, men min erfaring er at de kan være litt harde mot andre fisk i et så lite kar om du har både en han og en hun. Så et artskar med prinsesser er kanskje å fortrekke. Bakdelen med det igjen er at de formerer seg særdeles villig, så om du ikke har mulighet til å få solgt yngelet så sitter du der. Blir det for mye fisk i karet kan den dominerende hannen begynne å renske ut rivaler.

Mitt forslag til sammensetning ville være noen sneglehuslekere. F.eks. Neolamprologus multifasciatus eller Lamprologus ocellatus. Et par av disse kunne fint gå sammen med en gruppe Neolamprologus caudopunctatus. En trio Altolamprologus calvus kunne du sikkert også fått til å trives i en slik sammensetning. De er ganske rolige, selv om de krangler litt seg imellom. En annen fisk som kan gå i en 100 liter er Julidochromis dickfeldi. De er artige og livlige, men jeg har ingen erfaring med hvordan de går sammen med sneglehuslekerne i et så lite kar. Teoretisk sett skulle det vel kunne gå bra om du har mange nok skjulesteder.

Sitronciklider ville jeg ikke hatt i et så lite kar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap