Hvor mange coryer i en 112 l??

Jeg har skrevet i tåden min, men skriver her også jeg Jeg får om noen dager en gruppe på 10 adolfoier Jeg har fra før en lett mix med 3 aenuea albino, 4 paleatus og 1 trinileatus. Jeg trodde til å begynne med at cory var cory, men jeg har forstått det sånn at jeg bør holde meg til en art. Og siden jeg har forelsket meg i adolfoien, så er det den jeg vil satse på. Bør jeg gi bort de andre coryene mine, eller kan alle 18 fiskene av de 4 cory artene gå sammen? Akvariet er 112 liter. Og det er selvfølgelig sandbunn i karet

[External Image]

[External Image]

Er det ingen som kan svare?? Jeg ringte å spurte på Dahls og fikk som svar at dette var stimfisk som likte å være mange sammen, og at de ikke trengte så stor plass.. Men 18 cory i 112 l må da bli trangt?? Så er vel kanskje best å omplassere de andre coryene jeg har??
Jeg trodde akkurat som deg at cory var cory, og sitter nå med en lett blanding Tror nok det beste er å omplassere de du ikke skal ha flere av slik at de får mulighet til å være i flokk med sine egne. Jeg er nybegynner, så dette med str. på akvariet skal jeg ikke svare skråsikkert på, men selv ville jeg valgt større akvarie til den mengden fisk.
Lykke til med bartefjesene
Har selv aldri hatt så mange coryer i min 110 liter, men vil tro at det ikke er noe problem å ha 18 stk. Men vil absolutt anbefale deg å kvitte deg med de du har få av og heller kjøpe flere adolfoi. Det vil gjøre både deg og fisken godt å ha en stor stim med en art fremfor få av forskjellige arter
Inaktiv bruker
Hei.
18 cory tror jeg går ganske bra, men da er det kanskje ikke så lurt med andre bunnfisk om du har det?
Jeg hadde heller valgt å ha flere av en art istedet for å ha mange forskjellige arter cory. derfor hadde jeg kvittet meg med de andre artene.
Men må si jeg syntes du hadde en fin 110 liter med planter og åpen ålass hvor de kan svømme å leke litt hehe.
Mvh Kristian.
de er jo i store stimer i naturen. er funnet stimer på over 100+ så 18 i en 110l er ikke noeproblem, ville tro det gikk greit med kansje oppe på 20-tallet også. men som nevnt over ville jeg hatt en rase jeg har jo ikke akkurat verdens meste erfating men teorien leser jeg mye på så snakker utifra den.
jeg har 38 i en 112 liter, stort og smått. og sjeldent jeg ser mer enn noen få på dagtid med mindre det er mat å få :p
Takk for svar da får jeg se om jeg greier å finne noen gode hjem til de Bor i Askim, så om noen kan tilby de et godt hjem, så skrik ut
De som du har bare en eller to av, ville jeg solgt til noen andre akvarister med en betingelse; at de har en flokk med riktige artsfrender hjemme som venter de ensomme! Det vil de nok sette veldig, veldig stor pris på! (fiskene altså)

Ikke noe problem å ha fler enn 10 C. adolfoi i en 112 liter! Jeg hadde f.eks. 18 C. adolfoi i en 63 liter + noen yngel, jeg. Det er heldigvis slik at Corydoras føler seg trygge og i godt selskap når de har mange av sine egne rundt seg. De er aldri aggressive og krangler ikke om hverken plassen eller maten. Iforhold til en del andre fisk, vil jeg si at Corydoras fint kan gå litt mere trangbodd enn mange andre arter kan, og stortrives med det.

Jeg har forresten 11 C. adolfoi og noen små yngel av de samme i min ene 98 liter. Og det er langt fra maks kapasiteten på karet og arten! Hehe. Det har vært over 20 av dem der, før jeg tynnet ut og solgte noen av "ungdommene". Nå er ny generasjon på vei til å vokse opp, men de er bittesmå enda.

Du gjorde et godt valg med C. adoldoi forresten! Det er min all-time-favorite! Klarer ikke skille meg av med dem. Har solgt sjeldne og dyre arter som C. eques og lignende, men C. adolfoi MÅ jeg bare beholde! Har hatt den samme gruppen nå i 5 år.
Da var 10 små adolfoi på plass i akvariet.. Utrolig søte og små Sitter her å titter på dem. Morsomme skapninger som ser ut som de deltar i synkronsvømming.. Opp og ned og rundt i akvariet helt på likt og på linje.. hehe... De er ikke så store enda, og mine 3 aeneuser er diiiigre i forhold Men de vokser seg vel til.. Vakre er de uansett
Inaktiv bruker
åhh, du er såå heldig som har fått cory, å adolfoi i tillegg, haloo bedre blir det ikke!!!
Gratulerer!!! )))))
Gratulerer med en flott corydoras type. Har 8 av de selv. Har 12 albino i en 200L , men nå har jeg også andre bunnfisk der (4 stk L144 og 3 hestehodebotia)
Adilfoiene mine går i 500 liter og skal kjøpe inn flere etterhvert.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap