Noen som vet om en flott bunndekkende plante som passer i en 65 l?

Overskriften sier det meste, jeg er elendig på aquascaping men så at omtent nesten alle som var bra hadde bundekkende planter
Ser på profilen din at du har Ancistrus i begge karene. Jeg har ikke bunndekkere i karene der det går fisk av den sorten, de graver og gnafser og koser seg glugg fordervet i alt det grønne. Billigere med squash :o)

Så jeg har gitt opp den grønne plenen, men det går an å dekke bunnen med grønt likevel. Anubias bartheri 'nana' kan festes til flat sten eller rot, den planten får stort sett være i fred. Både Cryptocoryne x willisii, pygmaea og parva tåler suttemunner og holder seg nokså lave. Cryptocoryner er i det hele tatt veldig hardføre planter, lette å få til når de har visnet fra seg (ikke bli trist, hvis rota er fin kommer de igjen med undervannsblader), og de finnes i en mengde farge- og bladvarianter. Mallene har heller ikke gått løs på en gøyal Echinodorus 'apart', som vokser langs bunnen...

Mange stengelplanter inngår også i malledietten her, jeg har festet javamose og javabregne på sugekopper med slangefeste, og hengt dem høyt i karet for å få til noe i høyden bak. Tror ikke Vallisneria smaker godt heller, når jeg tenker meg om...

Alt jeg har nevnt er ganske robust, og burde være mulig både å få tak i og få til. Planter er tross alt latskap satt i system :o)
Tusen takk, disse skal jeg se på, Den Parva var jo veldig fin og kan sikkert brukes som "gress"
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Konn-Vetterlein
Reklame for plussmedlemskap