Spørsmål ang cory og discus.

Inaktiv bruker
Hei.
jeg er 13 år å har 5 akvarier, 2 tomme. 3 går...300 litern scalare karr, 60 literen slørhaler og gullfisk, 15 literen står på innkjøring som skal bli til kampfisk og oppdrett av kampfisk.
Jeg har en del spørsmål!

1) i 300 literen går 5 scalarer,1 ancistrus.
jeg vill gjerne ha L-144 å får det ettervert.
så vill jeg ha discus... Hvor mange kan jeg ha i tillegg til 4-6 scalarer og en gruppe c.adolfoi som kommer mere om etterpå... i 300 liter'n?
hvor mange Coryer kan jeg ha i 300 literen i tillegg til det andre, nevnt over...?

2) Så har jeg 3 gullfisk og 3 slørhaler i en 60 liter... ok, venligst ikke kom med komentarer til at det er for liten plass, de skal nemlig i dam til sommeren. mulig jeg flytter dissse til noe annet.
Så hvor mange cory kan jeg ha i 60 literen å hvilke andre fisk kan vere fint å ha der??

3) har også lest en lit om kuhlii ål å lurer på en del om disse, hvor lange blir de? Hvor mange bør de vere? Hvor mye koster dem? hva er folks komentar til kuhlii?? jeg syntes selv de er ekle å er redd jeg ikke kommer til å romstere så mye oppi der, men er bare såå morsomme.
Er de lette å drette??

Så må jeg vel si jeg er den typen som vill prøve mst mulig oppdrett å da vill jeg helst ikke ha så mange fisker det er nesten håpløst på... PS snegler og reker ++ er ikke min greie.
jeg vill helst ha discus,scalare,cory og mallene i 300 literen.
også cory... og noe mere eller kanskje yngel av scalare eller discus der også når jeg har det...?
120 literen blir nok nesteårs gullfisk karr eller så blir 60 liter fisken flyttet til 120 literen.

åh, sikert utrolig mye dumme spørsmål her som sagt i mange andre innlegg også, men eneste måten min å si det på... hehe )

takker masse for alle svar!!!
Hilsen hjelpesløse Kristian
Tommel finger reglen på diskus er 1 fisk/50liter. En flokk med 6 diskus sammen med skalarene,vil etter min mening gå bra.En stim med 20-30 corydoras ville også gå bra,men da ville jeg overdimisjonert filteret en del.En gruppe med 5-6 stk L-144 er det også plass til,men jeg ville helst ikke blandet vanlig oppdrett ancistrus med L-144, da disse vill krysse seg.
Lykke til med oppsettet.
Inaktiv bruker
Takk for svar. JAG!
da kan jeg sette ancistrusen i 60 literen eller bare ha den jeg har til den er død
ellers syntes jeg det var passelig antall fisk , som om jeg ville sagt det selv. så litt 60 liter...men om jeg skal ha adolfoi i 300 liter'n nede så vill jeg ha C.Panda i 60 literen oppe. Hvor manga kan jeg ha der??

å kuhlii ål???

hvilkn discus type er fin?

Jeg kan sette en liten innvenndig pumpe til i 300 literen i tillegg til den utvendige. er det kanskje lurt å ha 2 eheim 60-100 liter pumper i 60 literen om jeg skal ha kun cory panda? prøver å få tak i rot til coryene, men jeg finner ingen ( si ifra om noen hare en for 60 eller 300 liter till salgs!! )

hvilken tempratur burde jeg ha i 300 literen med den blandingen fisk? også med tanke på oppdrett! kan jeg ha et par scalare eller et par discus i 120 litern om de skulle danne par å starte egglegging i 300 literen? så kan de ha ungene sine i fred der bare under egglegging å til ungene kan settes i 300 literen.

Flere erfaringer??!?

Mvh Kristian.
Inaktiv bruker
flere svar /eringer??

kristian.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap