- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Killi og dvergreker sammen?
Killi og dvergreker sammen?
Postet 17.02.11 kl 17:54
Postet 17.02.11 kl 18:05
Postet 17.02.11 kl 20:25
Postet 18.02.11 kl 13:40
Postet 18.02.11 kl 15:37
Postet 18.02.11 kl 16:42
Postet 18.02.11 kl 19:18
Ok, takk for innvendinger!
Det ble til at jeg tok klovnekilli allikevel, siden det var vanskelig å få tak i nigeriakilli. Så jeg får dem til tirsdag. Jeg har et siste spørsmål (foreløpig i hvertfall, hehe) liker disse lite eller mye strøm, eller spiller det ingen rolle? Ut ifra hva jeg har lest om dem, at de holder til i bl.a. vanndammer og oaser, regner jeg med lite. Men greit å få vite helt sikkert
Det ble til at jeg tok klovnekilli allikevel, siden det var vanskelig å få tak i nigeriakilli. Så jeg får dem til tirsdag. Jeg har et siste spørsmål (foreløpig i hvertfall, hehe) liker disse lite eller mye strøm, eller spiller det ingen rolle? Ut ifra hva jeg har lest om dem, at de holder til i bl.a. vanndammer og oaser, regner jeg med lite. Men greit å få vite helt sikkert
Postet 20.02.11 kl 00:01
Postet 20.02.11 kl 15:34
Jeg har holdt klovnkilli med dvergreker uten problemer. Det eneste var at rekene muligens forsynte seg med en del fiskeegg Klovnkilliene liker ikke så voldsomt med sirkulasjon og du bør ha godt med vegetasjon og gjemmesteder i karet siden de kan krangle en del. De er likevel ikke fullt så aggressive som enkelte andre killi og det går fint med flere hanner i et kar med litt størrelse. Jeg hadde vel rundt ti hanner og det samme antall hunner på det meste i min 60 liter.
Det største problemet jeg har hatt med mine klovner er faktisk det at de ikke er så redde av seg. Var et mareritt ved vannbytter siden de hele tiden surret rundt slangen. Jeg valgte etterhvert å sette på et stykke av en nylonstrømpe slik at de ikke ved et uhell skulle bli sugd inn. Lykke til med fiskene og rekene!
Det største problemet jeg har hatt med mine klovner er faktisk det at de ikke er så redde av seg. Var et mareritt ved vannbytter siden de hele tiden surret rundt slangen. Jeg valgte etterhvert å sette på et stykke av en nylonstrømpe slik at de ikke ved et uhell skulle bli sugd inn. Lykke til med fiskene og rekene!
Postet 20.02.11 kl 16:22