Killi og dvergreker sammen?

Hei, jeg lurer på om noen har noen erfaring med killi og dvergreker sammen? Vil killien spise reker? Eller er det forskjell på killiene, er det noen typer som går?

Takk for svar
Ja, det går. Men du må være nøye med hvilken killi du velger! Killi er jo en gruppe fisker.
Jeg ville gått for Klovnekilli eller Nigeriakilli.
Nigeriakilli synes jeg er en både finere og livligere fisk en klovnekilli, men begge går.
Lykke til med rekene og killiene
Klovnekilli OK. Nigeriakilli vil være et dårlig valg når de blir voksne.

HM
Ok, takk for svar! Tror jeg vil gå for nigeriakilli allikevel, leste at klovnekille kan være litt kjedelige... mulig jeg bare flytter rekene til et annet kar hvis det går dårlig Hvor kan jeg få tak i nigeriakilli egentlig? har ikke sett det i noen butikker så vidt jeg vet :-/
Eg ville ikke hatt killier sammen med dvergreker, killier er storspisere og kommer mest sannsynlig til å spise rekene eller nappe av dem følehornene.
Jeg er veldig begeistret for klovnekilliene mine, de er jo så søte! Har aldri sett dem nappe på rekene, og rekene bryr seg ikke om dem. Men springhalene bør passe seg
Jeg har hatt Nigeria killi og Sakura reker i et halvt år(For et par år siden) uten at noen så vidt jeg vet ble spist. Tok sikkert litt yngel, men ikke annet en det.
Mye yngel vokste opp.
Jeg vet ikke hvor mysen er men her i Bergen i Åsane på Nyborg på Midtun zoo selger de for 89,- og 3 for 200,-
Ok, takk for innvendinger!
Det ble til at jeg tok klovnekilli allikevel, siden det var vanskelig å få tak i nigeriakilli. Så jeg får dem til tirsdag. Jeg har et siste spørsmål (foreløpig i hvertfall, hehe) liker disse lite eller mye strøm, eller spiller det ingen rolle? Ut ifra hva jeg har lest om dem, at de holder til i bl.a. vanndammer og oaser, regner jeg med lite. Men greit å få vite helt sikkert
Har aldrihatt klovnekilli, så jeg vet ikke men du må selvfølgelig ha et filter. men sånn jeg forstår det tror jeg ikke de trenger noe spesielt med strøm
Jeg har holdt klovnkilli med dvergreker uten problemer. Det eneste var at rekene muligens forsynte seg med en del fiskeegg Klovnkilliene liker ikke så voldsomt med sirkulasjon og du bør ha godt med vegetasjon og gjemmesteder i karet siden de kan krangle en del. De er likevel ikke fullt så aggressive som enkelte andre killi og det går fint med flere hanner i et kar med litt størrelse. Jeg hadde vel rundt ti hanner og det samme antall hunner på det meste i min 60 liter.

Det største problemet jeg har hatt med mine klovner er faktisk det at de ikke er så redde av seg. Var et mareritt ved vannbytter siden de hele tiden surret rundt slangen. Jeg valgte etterhvert å sette på et stykke av en nylonstrømpe slik at de ikke ved et uhell skulle bli sugd inn. Lykke til med fiskene og rekene!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap