Er alle typer kreps ulovlig?

Var på en dyrebutikk i går og så et kar med knallrøde kreps fra Mexico (tror jeg det var..) Prøver å finne ut om de også er ulovlige, men klarer ikke å finne det...
Sikker på at det var kreps og ikke reker?

Og i så tilfelle.. Var det saltvann?

Alle typer ferskvannskreps er ulovlig i Norge.
Jepp...det var kreps! De var ganske store...med klør og alt. Og ja, det levde i ferskvann sammen med corydoras (de på butikken sa at de hadde så harde skjell/hud at krepsene ikke tok de).
Vel, alt av ferskvannskreps er ulovlig i Norge, så du får gjøre din plikt og melde fra om det til rette myndigheter.

Ikke la en butikk ødelegge for alle oss entusiaster!
Ja, jeg bør jo egentlig gjøre det.
Det finnes kloreker som kan få bra størrelse, og som kan ligne på kreps. Jeg ville forsikret meg at det ikke var kloreker du så før jeg meldte butikken.
Lisa-S
Det finnes kloreker som kan få bra størrelse, og som kan ligne på kreps. Jeg ville forsikret meg at det ikke var kloreker du så før jeg meldte butikken.

Ja, det er nok lurt det...men de i butikken sa at det var kreps, og det sto det på skiltet. Mexicans Dvergkreps
Ok, men da stiller jo saken seg helt annerledes.
Plussmedlem
Mexican Dwarf Crayfish, Cambarellus patzcuarensis, er i familien Cambaridae.
Dermed ulovlig i Norge.
Hvilken butikk er det som ikke kjenner det norske lovverket?
Loomis
[URLBLOCK1], Cambarellus patzcuarensis, er i familien Cambaridae. Dermed ulovlig i Norge. Hvilken butikk er det som ikke kjenner det norske lovverket?

Disse er det ja...Da skal jeg sende en mail til butikken jeg.
Send heller en mail til mattilsynet.
Butikkene er pålagt å vite hva de selger. Å påstå at de ikke vet er bare tull.
Jeg gir ikke disse to sjanser, da det ofte har vist seg at de selger det samme flere ganger.
Kontakt mattilsynet er mitt tips.
Tilfeldig bekjentskap
© Viggo Gausvik
Reklame for plussmedlemskap