Hjelp, jeg har blitt far til 12 molly!

Kom hjem nå akkurat nå, å da har jeg fått 12 molly fiks! hva gjør jeg? viste ikke at jeg hadde en molly som var gravid, så har ikke kjøpt no babykar, så kan jeg la dem svømme sammen me di andre eller hva gjør jeg?
Har 2 voksene molly, 14 neon tetra, 2 albino pansermaller og 2 kinesiske væråler! 80liter's kar! håper på kjapt svar! Mvh Steffen
Ingen som kan hjelpe meg?
Foreldrene spiser yngel om de får sjansen som regel. Hvis det er masse planter og gjemmesteder kan du regne med at noen av dem vokser opp.

Du kan også kjøpe yngelkar til dem
Gratulerer med småtasser!!

Har du mye planter i karet ditt??
Jeg har levendefødere selv og de går i samme kar som de voksne+ andre fisk...
Jeg har satset på å ha mye planter som går helt fra bunnen av karet (Cabomba aquatica) og opp til overflata der det er flyteplanter (pistia).
Så lenge du har endel planter er det en god sjanse for at de fleste overlever!
yngel er fantastisk flinke til å gjemme seg i planter!

Om du har muligheten kan du jo skaffe deg planter..alltid noen her inne på AF som selger fine planter.
Kanskje du finner noen i nærheten av deg som skal selge noen nå?? Sjekk på rubrikk...!

Det er det beste tipset jeg kan gi deg seint på en lørdag.

Lykke til!
Hvis du har mye planter og gjemmeplasser kan det gå bra. Gjerne noen flyteplanter eller planter som går helt til overflaten.

Det beste er å ha et eget kar til yngel, så er du sikker på at de får være i fred.
Rutta89
Foreldrene spiser yngel om de får sjansen som regel. Hvis det er masse planter og gjemmesteder kan du regne med at noen av dem vokser opp. Du kan også kjøpe yngelkar til dem :)

Okei, vil jo ikke at dem skal bli spist heller, skal jeg satse på at ingen blir spist, eller noen tips til hvordan jeg kan gjøre det fram til mandag? Så jeg får kjøpt yngelkar =)
Skaffe javamose sent natt til søndag er ikke den enkleste oppgaven en nybleven fiskefar kan få. Trøster deg med at de kjappeste, heldigste og smarteste klarer seg, og har man levendefødere av to kjønn kommer det flere kull! Neste gang har du tett plantevekst som de små kan lure seg bort i litt høyt i karet. Kjenner igjen panikken, den går over med litt øvelse ;o)
Lene Byholt
Gratulerer med småtasser!! Har du mye planter i karet ditt?? Jeg har levendefødere selv og de går i samme kar som de voksne+ andre fisk... Jeg har satset på å ha mye planter som går helt fra bunnen av karet (Cabomba aquatica) og opp til overflata der det er flyteplanter (pistia). Så lenge du har endel planter er det en god sjanse for at de fleste overlever! yngel er fantastisk flinke til å gjemme seg i planter!:) Om du har muligheten kan du jo skaffe deg planter..alltid noen her inne på AF som selger fine planter. Kanskje du finner noen i nærheten av deg som skal selge noen nå?? Sjekk på rubrikk...! Det er det beste tipset jeg kan gi deg seint på en lørdag. Lykke til!:)

Tusen takk for det!
Har 3 planter som går fra bunnen å nesten til toppen av karet så vil tro kanskje det går greit da?

Skal skjekke det ut med engang, så får krysse fingrene

Takk for tipset
Linda & Ove
Skaffe javamose sent natt til søndag er ikke den enkleste oppgaven en nybleven fiskefar kan få. Trøster deg med at de kjappeste, heldigste og smarteste klarer seg, og har man levendefødere av to kjønn kommer det flere kull! Neste gang har du tett plantevekst som de små kan lure seg bort i litt høyt i karet. Kjenner igjen panikken, den går over med litt øvelse ;o)


Kjente jeg ble ganske stressa når jeg så det var masse yngel. Vil tro det ikke er det letteste å få skaffet nå, men skal følge med å se om jeg kommer over noe. Skal skaffe nye planter og yngelkar på mandag, vis jeg ikke finner noe her. Får satse på at det går bra til mandag
Kapp bunnen av en brusflaske, tre en nylonstrømpe over og putt ungene inni flaska. Plasser flasken på en plass med god vanngjennomstrømning.

Burde holde til du finner noe bedre.
Entrak
Kapp bunnen av en brusflaske, tre en nylonstrømpe over og putt ungene inni flaska. Plasser flasken på en plass med god vanngjennomstrømning. Burde holde til du finner noe bedre.


Prøver det jeg. hvordan er det med mating av dem?
Nå var dette et alternativ frem til du får noe bedre, men det har vist blitt brukt med hell av andre.

Her er hvordan du kan lage den: http://www.youtube.com/watch?v=RcbC5GttGTI
Beklager å si det, men jeg så på profilen din.Der står det at du startet opp akvariet for 4 dager siden. Det betyr at filterbakteriene ikke er kommet i akvariet og det gjør slik at vannet rett og slett blir giftig for fiskene! Nitritt kalles giften. Men man lærer, neste gang du får et nytt akvarie vet du det
Nitritt toppen pleier å være etter 14-20 dager etter oppstart. Du kan lese mye om dette vis du trykker inn på artikler og så på akvarieskolen
Det er VELDIG mange nybegynnere som gjør den feilen! Desverre!
Jeg pleier å la akvarie stå i rundt 6 uker for sikkretsskyld

Emil
Med andre ord, belag deg på hyppige vannskift, gjerne daglig, den neste måneden..

Eller.. Stikk innom der du kjøpte fiskene og hør med dem om du kan få filterbakterier for å få kickstartet prosessen.
Du finner ut hvordan du kickstarter ved å søke litt her.
Men det er jo ikke sikkert at fiskene dør da =)

Hvis du er flink å bytte vann ofte, så går det kanskje bra. Litt kjipt at dem som solgte deg fisk og akvarium ikke opplyste deg om dette.

Men ikke gi opp fordet, akvarium er kjempegøy!
Enig med rutta98, ikke gi opp =- )
Skal nok ikke gi opp nei vært å kjøpt meg yngelkar idag desverre manglet det 2 stk men har 10 små som stortives nå skal bytte vann å kjøpe noen nye planter og sånn i morgen
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap