Cory egg!

Har lenge sett at den ene coryen min har vært full i egg. Har hatt klart et kar som jeg kan ta egg over i, men var litt for sent ute i dag...
Da jeg stod opp og tok på lyset fant jeg en plass mellom 10 og 20 egg som var festet på ruten- alle var spist på og ødelagt!=( Fant heller ingen egg etter å ha saumfart plantene.

Men ser at coryen (trulte=) fremdeles har masse egg, hun er helt skjev i hele magen. Lurer på hva neste trekk er? og hvordan får jeg eggene løs fra ruten uten å skade dem hvis jeg er rask nok neste gang? de satt jo rimelig bra fast da!

hadde vært utrolig kjekt å fått til noen barn her, men ettersom det jeg har lest om cory og egglegging/oppdrett høres det rimelig vanskelig ut med mindre man har artskar.... hmm...
håper noen har noen lure svar til meg, da det er første gangen jeg har egg... fiskene mine har egg!=))

by the way-
dette er coydoras sterbai som går i en stim på 9 stk i et 450 l kar. Jeg har masse gjemmesteder, planter, røtter og sandbunn. De går sammen med gurami, elefantfisk, botia, platy og div maller.
Ikke dette som er trulte, men en annen av kjekkasene mine!=))
Har du lest denne artikkelen skrevet av Mona O ?

- Har selv nettop fått mine første cory egg, og har derfor lest alt jeg kunne komme over av det hun har skrevet her inne om cory. Hun har også en egen personlig tråd om coryer her inne. Vel verdt og lese. Jeg har lest den opptil flere ganger.

I tillegg så startet hun en lang tråd i 2006 om oppdrett av coryer.
Her er tråden i forumet oppdrett som hun har skrevet. Utrolig mye bra info og masse flotte bilder.
Ja, he he har lest endel fra mona- men den dama er flink til å skrive- så var mye lesestoff der!=) tenkte at jeg kanskje kunne få noen kjappe tips før jeg la meg igår- just in case det dukket opp flere egg iløpet av natten!=) noe det ikke gjorde!

Leser og leser og leser!!!=)=)
Da foreslår jeg du går til tråden fra 2006. Fra side 14 innlegg nr 266 (om jeg ikke husker helt feil) så skriver hun om Sterbai, som jo du har!

Kjappere hjelp enn det kan jeg ikke gi deg. Er selv som sagt helt fersk på disse.
Lykke til.
Må bare si tusen takk!=) det er ikke kommet fler egg som jeg har sett- så nå leser jeg massemasse til de eventuelt kommer!=)
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap