Kamfisk! hjelp? ü

Hei Hei ! ü

jeg har da fått meg 1 kamfisk hann og 2 kamfisk hunner i et 17l akvarium. Jeg har masse planter, tre, rosa sand ü, vanlig bordlampe til lys, og skal kjøpe pompe ^^ og trenger hjelp med en del ting

eks:
- Hvordan vet jeg om hunnen er gravid?
- Hvordan ser eggne ut og hvor ligger de?
- Er det noe spessielt jeg trenger i akvariumet?
- Hva er varmen jeg bør ha?
- Hvor ofte må jeg skifte vann?
- Jeg har tørfor til kampisker, vurderer å begynne
med røde mygglarver er dette bedre?
- Noe mer jeg trenger og vite? ü

mvh -Becca ü
Hei!

Denne siden har mye bra info om kampfisk. Der står det også om oppdrett.

Lykke til!
Karet er for lite til tre kampfisker. De er einstøinger og svært aggressive mot sin egen art. Det kan gå bra en periode, men de kan når som helst ha en dårlig dag og rive hverandre i fillebiter.

Hanner burde bo alene, hunner kan bo sammen i grupper dersom de er vant til å bo sammen med hunner. Dersom de har bodd alene en periode burde de fortsette å bo alene.

Hunnene blir ikke gravide, siden de legger egg. Hannen bygger skumrede i overflaten og eggene plasseres i redet etter hvert som hunnen slipper dem og hannen befrukter dem. Deretter jages hunnen vekk og hannen steller eggene og yngel. Hunnen skal fjernes etter de har parret seg, siden hannen er svært aggressiv mens han passer yngel.

Tempen burde være rundt 28 grader, og vannet burde byttes en gang i uken, som for alle andre akvarier. Og ja, du burde ha filter. Du burde også ha en god del planter og huler som gjemmesteder, siden fisken da blir tryggere og er mer fremme og mer interessant å se på siden den vil patruljere karet. Hvis den kan se hele karet på en gang har den ingen grunn til å røre seg.

Jeg forer mine utelukkende med frossenfor, varierer mellom mange forskjellige typer. Du kan gi pellets til vanlig og frossenfor et par ganger i uka, hvis du ikke vil bruke frossenfor hver dag.
Mvjnz
kult takk ü

Har ikke råd enda til et nytt akvarium, men jeg skal kjøpe et så fort som mulig
har tenkt og kjøpe et 54l akvarium inkludert pompe, filter, varmekolbe, termometer ect. Skal bare jobbe litt mere og få meg flere akvarium ettersom jeg får råd

mvh -Becca
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap