12 volt lader.

Noen som vet hvor jeg får kjøpt en lader som gir 12volt 1A12va ?
Den skal brukes i et sekskantet lystop.
Mvh. Roland Dreinø
Vanlig lader fra clas ohlson eller biltema?
Lader?
Det er vel en strømforsynner du skal ha ikke en lader?
Lader bruker man til å lade batterier mens strømforsyning brukes til og drive lys/motor kilder.

Dem har mange typer på [URL=https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?toc=18712&name=batterier_/_transformatorer_/_stromforsyninger#toc=19681;]Elfa[/URL] på Sandaker i Oslo.
Tror også dem sender!

Eh linken funket ikke helt men etter du har trykket velg Labratorieaggregat/Batterieliminatorer/vekselrettere. På venstre side.

Og så velg Batterieliminator under der. Så får du bla det fremover i sidene, mener det begynner på side 2.

Her er en type.
Ja klart dett.
Lyder flott det du har funnet. Mange takk.
Mvh. Roland Dreinø
Kommer lige igjen. Må ha mer hjelp.
Når der på den jeg har står: 12v(tegn for vekselstrøm)1A. Betyr det vel 12volt 1Ampere. Er det så det samme om jeg kjøper en med f.eks 1400ma, eller mere, eller mindre. Eller må det vere presis 1000ma?
Mvh. Roland Dreinø
Her er det jo mange å velge i mellom.
Vis det står 12v ~ 1A betyr det at du må ha en strømforskynning som gir 12volt vekselstrøms

Vis det står 12v = 1A betyr det at du må ha en strømforskynning som gir 12volt
likespenning og da står det som regel hva som er + og - på kontakten, evnt ledningen.

At du bruker en som gir mere "strøm" kalt Amper gjør ingen ting da denne vil tåle mere juling )

Det kan jo være årsaken til at den orginale er røket. Ting koster for dem som lager og da legger dem seg så nærme forbrukeren som mulig !

Men det er veldig viktig og bruke rett strømforskynning. IKKE bruke vekselstrøm der det kreves likestrøm og omvent.

Mener dem har begge deler på Elfa?
Takker.
Det med veksel/likestrøm det skønner jeg. Men viste ikke om det gjek an å bruke en med mere A.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap