Kampfisk mat

Hei dere. Jeg har to kampfisk hunner som ikke spiser annet enn mygglarver. Jeg har prøvd to sorter flakfor, men de ser ikke ut til å spise det. Har dere noen andre mattyper å anbefale? Jeg blir litt bekymret når de ikke spiser annet enn mygglarver. Jeg har også en rød kampfisk hann som er for seg selv, og den spiser alt den får av mat Legger til bilder av fiskene.
flakfor blir en tilvenning sak. alle kampfiskene jeg har hatt har spist flakfor. det som er litt viktig er å få oppmerksomheten til fiskene, hvis de er vant med å se på bunnen eller rundt seg etter mat kommer de ikke til å se på overflaten. hvis du viser hånden din slik at fiskene ser den og du er tydelig på at du slipper noe i overflaten, gjerne rett over eller forran de så vil de som regel ta det de får, det gjorde hvertfall mine.
Takk for svar De bruker å komme opp når de ser at det kommer mat, men de ser som oftest bare på maten før de svømmer videre.. rart. Jeg skal kjøpe en annen type mat i dag, så får jeg se om de er mer ivrig etter å spise da
Jeg bruker en fiskemat type som heter "biogran small". Kampfisken min er veldig glad i den. Men den ligger ikke så lenge oppe på overflaten, den synker nesten med en gang. Så hvis de er mest på bunnen å leter etter mat, så er nok denne typen mat perfekt for damene dine! ;D
Takk alle sammen. Kampfiskhunnene mine er litt småspiste
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap