Hva kan jeg ha i akvariet?

Hei

Akkurat nå har jeg en 200l med et par ancistruser, 4 corydoras schwartzi & 7 platy.

Har tenkt til å kjøpe meg en stim med neontetra men er det noen andre som har noen andre forslag?
Preferanser
Hepp!

Det kommer jo litt an på vannverdier, beplantning osv.

Akvariet er jo stort nok til å romme en del. Jeg for min del er ofte svak for å ha et par større fisk som er litt dominerende i karet. Gjerne guramier av noen størrelse (perle, blå, gul alt efter hvilke man liker) eller scalare. Men om du foretrekker stimfisk er det masse moro der også. Personlig har jeg en stim kileflekkrasbora som trives godt. De liker dog så vidt jeg har forstått ofte litt lavere temperaturer enn en del andre. Alle disse skal gå fint sammen med de du allerede har. Du kan også vurdere en stim med barber (minst 5-6) men vær da bevisst på at dette kan begrense deg frem i tid. En stim tigerbarber vil gå fint med de du har nu men om du senere finner ut at du ønsker guppy vil tigerbarben kunne angripe denne (lange slør). Men barber skaper masse liv fordi de svømmermye og raskt og leker mye.

Håper det kunne være innspill til glede. Ha en strlående onsdag!
Personlig ville jeg økt stimen med coryer betraktelig, det er så gøy å se mange på en gang! Og du har stort bunnareal, så da er det plass til ganske mange flere...

En pen liten stimfisk gjør seg jo godt, og i et såpass stort kar kan du ha en del av disse også. Men kanskje noe mer spennende enn neontetra? Masse fint å finne av både tetra og rasbora. Men velg noen som er en god del mindre enn platyene, for variasjonens skyld.

Platyene kan godt fungere som hovedfisk i seg selv, ellers er perlegurami et godt forslag syns jeg
Rødmunn/Rødnesetetra er jo også veldig fine om du har en stim på ca 12-30 stk

Sebra Danio er også veldig fine som stimfisk, jeg har selv 13 stk i min 230 liter...
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap