Mange spørsmål fra en nybegynner

Hei. Nå er jeg fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre, evt ikke gjøre. Så da spør jeg her.

Litt historie og informasjon om mitt akvarium:
Jeg er nybegynner og har aldri hatt akvarium før. Fikk kjøpt et brukt et med fisk og annet innhold i for ca en måned (slutten av januar). Det er på ca 120 liter. Fikk med utvendig vannpumpe (Fluval 204), og jeg har kun byttet vatt i det, for en uke siden. Jeg har tilført en del planter etter hvert, og også en del fisk.

Jeg har følgende fisk:
-ti neontetra
-fire honninggurami
-ca 13 ancistrus sp oppdrettsvarianten
-tre sverddragere, en hann og to hunner
-tre platy, en hann og to hunner
-en Pterygoplichthys gibbiceps ca 13-14 cm
-ti fantomtetra
-to små yngel som jeg ikke vet hva er

Jeg har nå vært borte i tre dager. Før jeg dro fikk jeg se at den ene hunn-sverddrageren virket litt tufs. Hun pustet hurtig og var veldig rolig av seg. Hun hadde også bloduttredelser (se bilde). Jeg valgte å se om det var noe forbigående, men skjønte da jeg kom hjem at det skulle jeg ikke gjort. Da var hun død og oppspist. Nå har også to platyer og en sverddrager til fått de samme bloduttredelsene, noen av de er også røde ved gjellene. Har lest en artikkel om ulike sykdommer, men finner ikke noe om slike bloduttredelser.

De får kun flakfor to ganger dagen: Prodac color med omega 3-5, vitamin acde, aleo vera.

Temperaturen lå i begynnelsen på 23, men jeg økte den til 25. Ettersom det ble kaldere i været og at lyset ble slått av på natta, sank temperaturen til 23-24 på natta. Da jeg skulle reise bort satte jeg i en varmekolbe til, og ser at temperaturen nå ligger på 25-26.

Vannverdier:
8/2 Ph:6,5 Gh:5 KH:4 NO3:10/15 NO2:mindre enn 0,01 NH4:mindre enn 0,05
16/2 Ph:6,5 Gh: 6 Kh:4 NO3: 20/30 NO2: mindre enn 0,01 NH4: mindre enn 0,05
-byttet 20 liter vann
17/2 Ph: 6,5 Gh: 5 NO3: 10/15
-kjøpte fantomtetraene
20/2 Ph: 6,5 Gh: 5 NO3: 10/15
-byttet 30 liter vann, reiste bort