Øke temperaturen raskt ???

hei har et nytt ( 2 uker ) 190l juwel trigon kar og akkurat fått hvit prikker , tenkte å få prøvd denne temperatur kuren . satte opp kolben på 32 grader på mandag kveld . har nå satt inn to kolber til som står på full pinne . gradene har pr nå kommet opp til 30 grader . startet på 25 . dette går ju utrolig tregt . det var skrevet noe om maks 12 timer , men 5 grader har tatt 48 timer . og det er fortsatt ikke nådd de 32 det burde være .som sakt det er nå 3 kolber i karret .

trenger litt inputt om hva jeg kan gjøre for å bli kvitt disse parasittene . disse koser seg vel glugg i hjel i den temperaturen de har nå ?????

det skal sies at fiskene har jeg hatt i 5 dager og det har kommet yngel som jeg helst vil beholde , tror hvitprikken følgte med fra butikken .
Inaktiv bruker
Vannbytte?
Kanskje ta et lite vannbytte, hvor du bytter ut vannet med varmt (kokt?) vann? Pass ellers på at karet har tett topp, slik at kondens og varmetap blir redusert til minimum.

Men det er ikke anbefalt å sjokk-øke temperaturen i karet, da kan fisken dø av det alene. Ikke alle fiskearter tåler høye temperaturer i det hele tatt, noen klarer det over en kort tid mens andre er mer tilpasset dette.

Har hatt hvitprikk og kjørt varmekur i mitt tidligere stuekar, med hell. Foretrekker varmekur framfor medisiner.

Lykke til uansett!
Tilfeldig bekjentskap
© Mari Olsen
Reklame for plussmedlemskap