Fargeløse guppyer

Prøvde dette som ett innlegg i min personlige akvarietråd, uten respons :P Så da prøver jeg her :P

Samboeren min har ett kar med fargeløse guppyer, visstnok "vilfangede" guppyer ifølge hun vi fikk de av.

Går det an å krysse disse med vanlige kjøpe guppyer? Og kommer de til å bli fargede eventuelt?


-Finn-Robin
Finn-robin Andresen
Prøvde dette som ett innlegg i min personlige akvarietråd, uten respons :P Så da prøver jeg her :P Samboeren min har ett kar med fargeløse guppyer, visstnok "vilfangede" guppyer ifølge hun vi fikk de av. Går det an å krysse disse med vanlige kjøpe guppyer? Og kommer de til å bli fargede eventuelt? -Finn-Robin
Guppyene så ganske unge ut?
VF har ikke så flotte farger som vi alver frem i fangenskap dessverre. Vet ikke hvor mange som blir glade hvis du vil avle vekk dette, men ja, man kan krysse de med oppdrettsvarianter.
Da ville jeg vært veldig nøye på hvem du satte de sammen med, så du ikke får dårlig blod i flokken din.
Sparesset
Guppyene så ganske unge ut? VF har ikke så flotte farger som vi alver frem i fangenskap dessverre. Vet ikke hvor mange som blir glade hvis du vil avle vekk dette, men ja, man kan krysse de med oppdrettsvarianter. Da ville jeg vært veldig nøye på hvem du satte de sammen med, så du ikke får dårlig blod i flokken din.




Ok. Er det noe spesielt med den viltfangede siden den ikke har farger? Og hvorfor er det mislikt å blande den viltfangede med vanlige Guppy? Må spørre nesten, så jeg får en forståelse på dette. Skjønner at det ikke er ett alternativ å gjennomføre ihvertfall. Var samboeren som lurte i utgangspungtet, da hun er utrolig glad i fargene


-Finn-Robin

Det er litt spesielt med VF-fisk (viltfanget). De er høyere i pris, mere verdt enn vanlig guppy. du bør heller avle på disse og selge F1-yngel og heller har vanlig guppy i et annet akvarie.
(F1=yngel av viltfanget, F2 =yngel av yngel av VF .. osv)

Eller bare ha de sammen med vanlig guppy ;o)
Heidi Jensen
Det er litt spesielt med VF-fisk (viltfanget). De er høyere i pris, mere verdt enn vanlig guppy. du bør heller avle på disse og selge F1-yngel og heller har vanlig guppy i et annet akvarie. (F1=yngel av viltfanget, F2 =yngel av yngel av VF .. osv) Eller bare ha de sammen med vanlig guppy ;o)


Se der ja. Dette er jo den infoen jeg burde fått fra hun vi fikk de ifra. Men da er jo den saken avgjort, det skal ingen kjøpe Guppy i det karet takker så mye for svar og lærdom


-Finn-Robin
Siker på at du har både gutter og jenter der? Jenter har nesten ikke farger
Aqua360
Siker på at du har både gutter og jenter der? Jenter har nesten ikke farger :)


ja, det er begge kjønn i karet. Er mellom 30-40 guppyer i det. Men det meste er kun yngel. Så skal la de vokse litt, så flytter de over i en 110 liter.

-Finn-Robin
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap