Filtermedia til am-topp

har ett kar på 900L,som det går div rovfisk i.Har 2 av dem størrste filtere til am-topp.men er ikke fornøyd,vannet er uklart.ble fortalt att lecakuler var bra som filtermedia.har det i begge filtre.men lurer nå,på om jeg skal ta bare filtervatt i den ene.tror dere vannet blir klarere da?
vurderer og kjøpe meg 2 stk eheim 2260.noen som vet hvor dem blir solgt i norge?

mvh glenn
Jeg har filtervann øverst i mine utvendige filtere, det gir krystall klart vann her, men de går ofte tett.. så det er litt pes med det..
ok,leser her inne og att folk bruker gryteskrubber i rustfritt stål fra Jordan .kansje det er tingen?ha det i alle 3 kurver tro?
ja,har sett på dem.men blir vannet krystalklart?
Jeg har bare hatt disse en uke, så de er ikke "innkjørt" enda, men det ser klart og fint ut.

Jeg bruker filtervatt i tillegg.
ok.bruker du filtervatt i alle kurvene?
Jeg bruker filtervatt kun i den øverste kurven.
Det filtermaerielet som gir grobunn for bakteriene (som renser biologisk) er ikke spesielt gode for mekaniosk rensikng av partikler, der må det filtervatt i en eller annen form til. Jeg bruker gryteskrubber og er meget fornøyd med det. Har stor overflate i forhold til den plassen de opptar, smat er evigvarende og billige. Har filtervatt i tillegg i øverste kurv.
ok,så det lønner seg og ha en del vatt+gryteskrubb i den ene am-toppen.og lecakuler i den andre for biofiltrering?
og senere når 2260 kommer,en kombi av alt det?
veroos
ok,så det lønner seg og ha en del vatt+[B]gryteskrubb[/B] i den ene am-toppen.og lecakuler i den andre for biofiltrering? og senere når 2260 kommer,en kombi av alt det?


Var det ikke noe ala disse her du nevnte i en annen tråd?
Da skal de testet ettersom jeg forstod de kunne være bedre enn rustfritt.

Takker!
prøvde og bestille der nå.man må handle for over 1000,for att dem sender ut.
veroos
prøvde og bestille der nå.man må handle for over 1000,for att dem sender ut.


Har sendt en forespørsel på mail til dem, så får vi se hvordan det går. ;o)
AquaLife
[QUOTE=veroos]prøvde og bestille der nå.man må handle for over 1000,for att dem sender ut.


Har sendt en forespørsel på mail til dem, så får vi se hvordan det går. ;o)

gi meg besked,hvis det går.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap