Gullfisk? ekkte?

Hei, hadde eit 70liters akvarie stående i tillegg til hovedkaret så kjøpte 3 gullfisk for og prøve noe nytt, og dem er jo veldig flotte, pluss dem er fulle av liv så skaper eit fint skue i akvariet, går utifra at eg har kjøpt dem som ikke er slik avlsmisforma? prøvde vertfall kjøpe av dem eg mente var "ekkte" gullfisk da eg ikke liker hvordan dem runde ser ut.
En er helt flott og perfekkt mens dem 2 andre har ørlite granne svart ytterst i finnene men tror dem er ekkte også fordiom, men vet ikke hvorfor dem har litt svartfarge på finna, selve kroppen er oransj.
og foretrekker dem kjøli vann fremfor 25grader? slik at eg kan hive utav varmekolben? da komme eg vel nedi 23
veldig søte, men tror disse tre gullfiskene dine er noe som heter komethalegullfisk, det er en oppdretsvariant hvor kroppen er normal men finnene blir med alderen veldig lange, akuratt som slør, men det vil tiden vise.

når det kommer til akvariet så er 70 liter veldig lite for 3 gullfisker, som kan bli opp til 25 cm lange.
gulllfisker griser noe fælt så du må nok bytte vann en gang i uka etterom de vokser, og ha et GODT filter til.
varmekolben kan du bare ta ut, gullfisker rivs best i 15-20 grade, men tåler alt fra -1 grad til + 31 grader.

link il bilde av voksne komethaler
okey, ja kansje det
oki, vet karet er lite men det er ivertfall ikke ein bolle
og det er bra filter.

oki det er nokk Comet Goldfish, men trokje den linken du gidde for direkte til dem bildene fordi dem såg litt feite ut.
men søkte Comet Goldfish på google og fant diverse.
Joda, de er cometer. Men de er da friske og fine de, ingen problemer med å svømme og ingen problemer med fordøyelsen. Hvis man skal kjøpe en avlsvariant er det comet man burde kjøpe.

"Ekte" gullfisker er ganske grå og fargeløse, så hvis de er oransje/røde er de en fremavlet variant, selv om de har normale finner.

En 70 liter vil imidlertid raskt bli for liten for dem, de vokser raskt og blir opptil 20 cm lange i løpet av et år eller to, og kan bli opptil 30-35 cm.

De trenger minst 300 liter for en gruppe på tre.
oki, får se hvordan det går etterhvert som dem vokser, ja dem ser ikke så ille ut, slanke og flotte og ingen problem med og svømme.
får se om eg oppgraderer gullfisk karet etterhvert eg ser det blir dåreligt med plass.
men går vertfall bra en så lenge.
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Stegarud
Reklame for plussmedlemskap