Bakteriekultur i stoppet innv.pumpe

Kjapt spørsmål, jeg har et mallekar som jeg skal redusere gjennomstrømningen ganske mye på i ett par uker.
Kjører en utvendig eheim pumpe som jeg kan redusere flow med kranen.
Men har også en innvendig fluval U4 som jeg ikke kan redusere flowen på.
Må stoppe denne, men vil bakteriekulturen overleve vist jeg stopper pumpen?
Er snakk om 2 uker den må stå stille.
Eller vil det være bedre og bare hindre vannstrømmen med og blokkere den med noe?

Nå er det vel ikke krise om bakteriekulturen dør når jeg også har utvendig pumpe.
Men det beste er jo om de er der når pumpen skal startes igjen.
bakteriekulturen vil nok vere død iallefall etter 2 uker...
men du kan jo la den gå i en bøtte eller stamp sånn at ikke bakteriekulturen dør..
Er det ikke justerings skrue på toppen på fluval U4? det er det på min U1 men kan jo være forskjell på dem. Om du skal stoppe filteret helt i 2 uker. ville jeg renset det grundig før jeg satte det igang igjen så det ikke spyr ut alle de døde bakteriene i karet
Geiren
Kjapt spørsmål, jeg har et mallekar som jeg skal redusere gjennomstrømningen ganske mye på i ett par uker. Kjører en utvendig eheim pumpe som jeg kan redusere flow med kranen. [B]Men har også en innvendig fluval U4 som jeg ikke kan redusere flowen på.[/B] Må stoppe denne, men vil bakteriekulturen overleve vist jeg stopper pumpen? Er snakk om 2 uker den må stå stille. Eller vil det være bedre og bare hindre vannstrømmen med og blokkere den med noe? Nå er det vel ikke krise om bakteriekulturen dør når jeg også har utvendig pumpe. Men det beste er jo om de er der når pumpen skal startes igjen.

Hmm... Det var rart. Har også en Fluval U4, og den kan jeg strupe ganske godt.

Bare å vri velgeren forsiktig, enten mot B eller C. (Hvis du ser på toppen av filteret så ser du en skala som viser - eller + på flowen.)
Er ikke den justeringen på toppen for og velge øvre dyse, nedre dyse og spyling fra hullene på midten? Blir litt mindre flow vist jeg velger spyling på midten. Men ønsker mindre enn det. Mulig jeg får redusert den nok vist jeg setter den midt imellom B og C.
Geiren
Er ikke den justeringen på toppen for og velge øvre dyse, nedre dyse og spyling fra hullene på midten? Blir litt mindre flow vist jeg velger spyling på midten. Men ønsker mindre enn det. Mulig jeg får redusert den nok vist jeg setter den midt imellom B og C.

For "low-flow" fra toppdysa... Still den et sted mellom A og B, eller A og C.
Takker for innspill ble en ønskelig flow mellom A og B
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap