- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Name this fish :p
Name this fish :p
Postet 28.02.11 kl 22:31
Postet 28.02.11 kl 22:34
Postet 28.02.11 kl 22:40
Janne Mathisengrunnet den krokete ryggen tror jeg også det er grunn til å mistenke innavl.Veldig typisk hos guppyer.
Jeg vet desverre ikke forhistorien till denne frøkna(?), men mener også at det ligner litt på en Guppy. Men ble samtidig litt usikker pga. ryggen hennes. Om hun er inavl, vil dette spre seg til eventuelt yngel som hun bærer?
Postet 28.02.11 kl 22:44
Postet 28.02.11 kl 22:54
Postet 28.02.11 kl 22:57
Dette er poecilia reticulata altså guppy som er nevnt over her.
Butikk kjøpt guppy er ofte veldig innavlet og svakelige, skal du ha holdbar guppy bør du kjøpe villguppy eller kjøpe av andre akvarister som har en god og frisk stamme med guppyer. Disse krokryggene har jeg aldri sett på mine VF guppy da jeg hadde det, ei heller har jeg sett det på mine endlersguppy ( poecilia endler)
mvh
Per Gunnar Stenersæter
Butikk kjøpt guppy er ofte veldig innavlet og svakelige, skal du ha holdbar guppy bør du kjøpe villguppy eller kjøpe av andre akvarister som har en god og frisk stamme med guppyer. Disse krokryggene har jeg aldri sett på mine VF guppy da jeg hadde det, ei heller har jeg sett det på mine endlersguppy ( poecilia endler)
mvh
Per Gunnar Stenersæter
Postet 28.02.11 kl 23:02
Trym81Dette er poecilia reticulata altså guppy som er nevnt over her. Butikk kjøpt guppy er ofte veldig innavlet og svakelige, skal du ha holdbar guppy bør du kjøpe villguppy eller kjøpe av andre akvarister som har en god og frisk stamme med guppyer. Disse krokryggene har jeg aldri sett på mine VF guppy da jeg hadde det, ei heller har jeg sett det på mine endlersguppy ( poecilia endler) mvh Per Gunnar Stenersæter
Hei.
Ja, har hørt før også at butikk guppyen kan ha sine skavanker. Disse fikk jeg idag fra ei som ikke hadde tett akvarie lenger. Jeg har også ett kar med viltfanget guppy. Ville ikke mixe disse to artene, så disse sju jeg fikk i dag fikk 110 literen på kjøkkenet :P god plass ihvertfall..
~Finn-Robin
Postet 28.02.11 kl 23:23