Hvordan få plantene til å feste seg best mulig

Kjøpte inn grov grus, da jeg fikk anbefalt at det var veldig bra for plantene. Synes imidlertid det er litt vanskelig å få plantene til å sette seg ordentlig. Kan det hjelpe å blande inn mer finkornet grus, evt sand? Drømmen er å få til et bunnlag dekket av grønne planter/gress...
Jeg synes sand er bedre for at røtter skal feste seg.
Har prøvet¨å få til bunndekkende plen,men så lenge det er bunnlevende fisk i karret har ihvertfal ikke jeg klart det.
Kanskje noen andre som har bedre erfaring med grus enn det jeg har..
For 5 minutter siden skiftet jeg fra grov grus til finkornet sand i akvariet mitt, jeg anbefaler deg å ha sand i akvariet både for at fisken og plantene skal trives. jeg liker best den finkornede lyse sanden.
Tusen takk for svar, begge to. Da forsøker jeg å få tak i finkornet svart grus eller sand. Ser at aquamanias selger svart rådasand, kanskje jeg skal prøve det Synes det er litt leit å kaste ut all grusen, men det må da gå an å blande? Kan man i så fall bare helle det oppå, utenå ta ut planter, fisk osv?
Det går helt bra å blande, men jeg ville ikke gjort det.
Du kan godt blande, men det sorterer seg over tid slik at det groveste ender øverst. I et stort kar har jeg grov sand innerst og rundt filteret der de største plantene står, og finere i midten. Greit fordi plantene tar seg av renholdet. I et annet kar med Cory uten skiller roter det seg bare til :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap