Har funnet egg i akvariet..

Hei. Jeg har funnet egg i akvriet mitt. Men er ikke helt sikker på hvem som har lagt dem. Jeg har en palettciklide som har vært veldig rød i buken leenge, å tenkte først at det kunne være denne. Men leste at de legger egg i huler, og helst i hulens tak. Disse eggene jeg har funnet, er lagt oppover en rot. Jeg har også scalarer også, så det kan være disse også. Jeg har tatt ut rota av akvariet, å frykt for at de skulle blitt spist opp av de andre beboerne. Men det kan jo hende de trenger foreldrene sine, så fint om noen kunne klart å identifisert eggene.. Om noen klarer dette blir jeg veldig glad

Noe jeg også har lagt merke til, er at to av scalarene mine har blitt skikkelig gule fra nesa og opp mot halefinnen, samtidig som de har mista stripene sine. 5 sekunder senere var de sølvfarget og stripene var tilbake igjen. Hva kommer dette av?
Scalarer
Har konkludert med at det er scalarene som er foreldrene.
Gratulerer og lykke til!
Skikkelig flott den stripete Scalaren din!
Inaktiv bruker
om det er scalarer så leg roten tilbake med en gang, siden de begge passer velig godt på eggene sine så, vill ejg latt de ligge å uansett så er det det beste. da scalarer er iferd med å miste instinktene om å ta vare på yngelen å ikke spise den så prøv å bevare dette som de fleste akvarister vill!!
de blir sikkert bspist nå siden de har vert borte å kommet tilbake, å det vill kanskje kreve noen egglegginger før de klarer det, men da vill de nok kunne det siden å ynglene vill kunnne dette bedre når de en gang skal bli foreldre :O
Mvh Kristian.
Kristian Kilde
om det er scalarer så leg roten tilbake med en gang, siden de begge passer velig godt på eggene sine så, vill ejg latt de ligge å uansett så er det det beste. da scalarer er iferd med å miste instinktene om å ta vare på yngelen å ikke spise den så prøv å bevare dette som de fleste akvarister vill!! de blir sikkert bspist nå siden de har vert borte å kommet tilbake, å det vill kanskje kreve noen egglegginger før de klarer det, men da vill de nok kunne det siden å ynglene vill kunnne dette bedre når de en gang skal bli foreldre :O Mvh Kristian.


De var ikke så altfor lenge ifra hverandre, de ble flyttet sammen i ett 110 liters kar. Neste gang de legger yngel skal de få bli i karet, så de lærer seg å vokte eggene på egen hånd.
Inaktiv bruker
tommelen opp. lykke til!
Kristian Kilde
tommelen opp. lykke til!


Takker så mye
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap