Stjørdalsmannens kjeller (side 3)

så var det dammen sin tur til og bli inspisert.
mye is som har smeltet siden sist... så nå er det bare et STORT isflag som ligger løst oppi dammen...

så masse rundt og ned i dammen og jammen var det ikke en gullfisk der ned som sakte men sikkert svømte rundt..

så også en liten koi som var død.

opplevde akkurat det samme i fjor gullfiskene overlever, men alle koi i dammen dør..
litt usikker på hvorfor.. hmm...

litt bilder fra dammen, med en bekk som renner fra vannliljedammen litt lengre opp.
huset bak der er til pumper, filter og uv lys...
Inaktiv bruker
Hei!
Jeg er blitt fast følger å bra du legger ut bilder jeg koste meg når jeg så og leste pøs på med mere bilder og innlegg! Bra!

Mvh Kristian! :P
takk takk....
har hentet hjem 2 85 liters akvarier nå.. må finne på no lurt med dem tror jeg...
synd det er så dårlig med fisk til salgs i trøndelag...

forslag til oppsett er lov her.. kjør på.. , men husk at det er 2 akvarium på 85 liter da..
Malle kar
Du skal ikke bruke ett av karene til og prøve og få oppdrett på de nye mallene da L-204 eller hva de het Kansje det andre kan brukes til et biotop, Asia eller Sør-Amerika? finn deg en elv og prøv å gjennskap den naturlige biotopen så godt det lar seg gjøre med alt fra innredning til fisk og planter, temperatur og vannhastighet
Likte løsningen med sikring på damme din
da har det blitt ancistrusyngel på meg... hula er helt full...
morro og se når de kommer ut..

de ligger innerst i hjørnehula mi så får ikke til å ta dem ut... så de får bare være i karet til de blir fanget og hatt i et oppvekstkar.

lurer på om det MÅ være sant i et oppvekstkar ??
eller kan det bare være akvarie. ( med store steiner kansje ??)
enklere og hode det helt rent da..

har planer om å lage blåfilterhjørne i 85literne...

så de blir i det store karet inntil det er ferdig...
satte meg ned i godstolen forran akvariene i kveld...

sitter og ser på de nyfødte.. eller de er jo ca 1 cm nå da.. men fryktelig kjappe..
er ikke mye aktivitet som skal til før de raser inn i hulen til sin vaktsomme far som jager all slags fisk unna med stor iver..

satt i en god stund og det ser ut til at det er et bra stort kull..
så iallefall 15 stk på en gang.. men som alle vet så er det så og si UMULIG og telle fisk om det er over 8 stk i av samme sort og samme størrelse.. hehe

prøvde og ta bilder men de ligger i hjørnehulen som det ikke er mulig å flytte pga planter og tyngde...

gruer meg til jeg skal til å fange de små beistene....

noen som har god erfaring i å fange malleyngel ??

men men.. morro det er det...
da har malleynglene inntatt akvariet... de er over allt... hihi.. slo meg en ting at hvordan i all verden skal man få tak i de små rakkerne når de skal opp ?? hmmm..... gode tips ??

tok et vannbytte i akvariene i dag også...

skifta et par hundre liter til skilpadda i samme slengen...

rydding i akvarierommet i dag... har litt planer for det rommet nå... rydde og handle inn før påske... så dra på påsketur og når jeg kommer hjem blir det jobbing for alle penga... hehe..

satser på flislegging på gulv og flytting og omgjøring av akvarium.....

litt usikker på flyttingen av akvariene og hva jeg skal gjøre når akvariene er ute av rommet...

forslag hadde vært topp...
var til pappa nå og så i dammen.. helt isfri...
så to feite fine gullfisker som sakte glei rundt ... og jammen var det ikke en liten koi som kom frem fra gjemmestedet sitt også...

morro og se.. første koi som har overlevd en vinter...

mitt første dødsfall i dag.
en praktbotia.. den har lenge vært pjuskete. og i kveld så var det ikke håp lengre...
la den i en ynglekasse bare for å se til i morgen, men regner med at det ikke er noe håp i det hele tatt...

synd men sant.. den ble kjøpt sammen med 5 andre og de andre har lagt på seg fint å jevnt. spiser allt av for som lir lagt i til dem.
men denne pjusken har liksom alltid vært en outsider....

men men.. må vel regne med litt frafall i denne hobbyen..
da var gulvfliser kjøpt inn... ble lyse fliser.. billig sådan... 50 kr pr m2.

synes de så helt grei ut. og gjør det ikke for å få rommet så pent.. heller for at de er mye enklere og holde orden der inne... lettere og gjøre reint gulvet..

så litt rundt i 375 literen...
og det er MYE malleyngel...
satte igang og fanget noen og hadde dem i en ynglekasse...
gud bedre for en jobb det var å fange dem...
like greit å begynne nå for opp må de uansett...
fanget 20 stk i går kveld, men merker ikke på akvariet at så mange er fanget...
ser ut som det er like mange der enda... hehehehehe...

blir vel en runde til i kveld tenker jeg...
Hepps!
Skal hjem en tur i påska.. er det noen muligheter for å komme innom å kikke tro?

kommer litt an på når du kommer til trøndelag det.... skal på en aldrig så liten påsketur selv....
i dag kom det flis lim og til flise fugene...
levert på døra til innbrudspris...

blir litt jobbing i kjelleren i morgen..
legge til flis og legge en plan for flytting av akvarium...

blir avrettingsmasse på gulvet allikevel.
ryddet ut allt unntatt akvariene i dag.
kostet gulvet skikkelig og fikk sett skikkelig på gulvet...
å det trenger et strøk med avretting...

begynner i kveld og prøver å holde meg unn akvarieføttene.
får ta akkurat på det stedet når de er flyttet ut.
nye dager i kjeleren her etter påskeferien..

satte igang med avretting...
noe jeg aldrig har gjort før..
virket ganske enkelt da... bare å blande i riktig mengde vann og rør ivei..

fikk selvsagt ikke nok til hele gulvet, så må ta to hjørner på tirsdag eller onsdag...
regner med det går bra.

la massen helt inn til akvariumene så jeg må ta under dem når jeg har fått flyttet dem ut..
vil ha de gående så lenge som mulig.
litt før og etterbilder og en fin brosjyre fra byggmakker.
hurtigherdende avrettingsmasse er fint...
var å spaserte en runde på den nå... ser fint ut...

mangler et par tre sekker nå så blir det bra...

ser for meg et skikkelig tynt lag på toppen bare for å få det helt flatt...

noen som kan noe med det ?? om en bare kan blande det mye tynnere enn hva det står på posen så det flyter enda bedre utover..

skjønner at det tar lengre tid for herding, men har det noe å si for sluttresultatet ???
noen som vet???
la litt flis i dag... ca 3 m3.
å da sa ryggen takk og farvel...

ligger på sofaen med et skikkelig hekseskudd i ryggen...
kveldsmaten blir en lett blanding av diverse medikamenter...

noe dritt altså... nå som jeg var så godt igang...

medlidelse og omtanke behøves....
da har ryggen kommet seg litt...
er såpass at jeg kan gå litt rundt nå... fikk tatt et vannskifte i dag og tok likegodt et bilde av hvor langt jeg kom med flisleggingen.
litt kjipt å ikke komme lengre, men jeg har tid til å evaluere leggingen frem til nå.. hehe

Tilfeldig bekjentskap
© Kjetil Medhus
Reklame for plussmedlemskap