Trenger jeg varmekolbe til reker?

Jeg lurte på om jeg trenger varmekolbe i 15l min når jeg skal kjøpe reker og ha yngel i det? karet er på soverommet mitt og her er gjennomsnittelig litt over 20grader.
nja.ville nok hatt varmekolbe oppi der.men va slags reker og yngel hadde du tenkt oppi her?
eg har et akvarie på 10 liter på soverommet som det går red bee reker oppi.der har eg varmekolbe oppi..og der ligger temp på 23 grader...men når sommeren kommer så skrur eg nok den av tror eg..
thomsen
nja.ville nok hatt varmekolbe oppi der.men va slags reker og yngel hadde du tenkt oppi her? eg har et akvarie på 10 liter på soverommet som det går red bee reker oppi.der har eg varmekolbe oppi..og der ligger temp på 23 grader...men når sommeren kommer så skrur eg nok den av tror eg..

Jeg skal ha guppy yngel, og er ikke helt sikke på hvilke reker jeg skal ha enda, kanskje kirsebærreker?
Jeg har et 20 liters rekekar på soverommet, og temperaturen i det går aldri under 20 grader, selv om jeg ikke har varmekolbe. Men du får se selv, om du har behov for det
Se det ann
Jeg har ikke kolbe, Dette er riktignok et nanokar på 6L, og det står i stua, Men det er noe guppy yngel og reker oppi der, Rekene yngler som bare det.. Uansett visst du er usikker ville jeg kjøpt en liten kolbe, Og hatt i tilfelle.. 30 dagers returrett har du uansett, så lenge du har kvittering... Better safe than sorry
Det er ingen grunn til å ha varmekolbe i karet om temperaturen i rommet alltid ligger rundt 20 grader. Yngelen vokser kanskje litt saktere, enn om de har det 3-4 grader varmere. Men dersom en varmekolbe skulle svikte, tar det ikke lange tiden før den har varmet opp 15 liter såpass mye at fiskene dør.

@Marius - Det er ingen bytterett på varmekolber man har kjøpt i butikken. Mulig noen butikker opererer med dette, men det er ingen selvfølge. Kjøper man på nettet har man to ukers angrefrist. Men begge tilfeller vil jo forutsette at man ikke har tatt kolben i bruk.
Rart
Nei, tanken var og ikke bruke den før man ser at det trengs, men er det ikke bytterett på alle elektriske artikler så lenge varen er ubrukt og kvittering kan fremvises? Er det det du sier? Dette visste jeg ikke..
takk for opplysningen
tusen takk for fine svar da er det bare å vente på yngelen, og penger til reker :d
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap