Akvariefisk

Jeg har to akvarier; et på 60 liter som har stått tomt nå i 2 mnd, har ph verdi 7.2 og lite strøm i vannet og normalt belyst.
Det andre ere 120 liter, ph verdi på 7.8, ekstra luftfilter, ok belysning og lite strøm. I dette akvariet har jeg også 8 neontetra og en malle.

Det jeg har tenkt er at jeg vil ha et par gullfisker i det minste akvariet og få tak i kampfisk, dverggurami og flere neontetra i det store..

Er det noen annen fisk som kan gå i disse akvariene uten at det blir for trangt?
Tenkte eventuelt på en malle i lag med gullfiskene. Og om det er en stimfisk som kan gå i det store og som liker seg på bunn..

Slå fra deg tanken på gullfisk med en gang! De blir altfor store og er noen skikkelig grisefisker.

Har du målt nitritt og slikt også?

Hvis du måler gh, ph, og kh så kan du mate disse opplysningene på søkesiden i fiskebasen sammen med størrelsen til karene så kommer det opp forskjellige alternativer du kan ha!

Det er nok det beste alternativet
Ok..
Eneste minuset er at jeg har ikke utstyr til å måle alt sammen.. Vi bor langt vekk fra nærmeste fiskebutikk, så jeg får ikke fatt i alt utstyret.
Ringte ut til en akvarieforettning og de sa at så lenge Ph-verdien holdt seg noe lunde stabil (skulle måle den morgen og kveld i en uke) i tillegg til at jeg skiftet ca 30 % av vannet en gang i uken skulle det ikke være noe problem å ha fisken lengst mulig..

Viste at gullfisk ble store, men ikke så store.. Takk for tipset.. Men da har jeg et akvarium til overs.. Litt domt å se at det står tomt, men satser på at jeg skal få kjøpt noen fisker som kan være der..

Trenger tips på enkel fisk som er lett og holde

Hei igjen
Du kan gå inn på nettet og bestille dråpetester der...Aquamanias. no, eller webzoo.no er to alternativer.
De viktigste testene er Kh, Ph, Gh og No2 (nitritt).

Platy er en fisk som er lett å holde. Denne føder levende unger og jo mer planter du har i karet jo flere overlever.
Selv har jeg guppy og liker disse veldig godt.
Ett annet alternativ er Endlers guppy, disse er mer hardføre.
En annen mulighet er Black Molly, dette er også en levendeføder.

Søk på de i fiskebasen så ser du hva de trenger av vannverdier.

Veien til lett fiskehold går via gode vannverdier og delvannsbytter.

Lykke til
Anbefaler deg også Platy da di trives men ph en du har, og finnes i minst like fine farger som gullfisken , i tillegg er den forholdsvis hardfør. Men anbefaler deg å kjøpe noen dråpetester når du får anledning til det.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap