Tre sorter røde tetraer - hva heter de?

jeg har tre sorter røde tetra i akvariet mitt, og lurer på hva disse heter, jeg har glemt det ut.

type 1: ca 5 cm, ikke smale i fassongen, stor svart og rød finne på ryggen, og et rødt "hjerte" - lurer på om dette er blødende hjerte tetra.

type 2: ca 4 sm lang , Litt smalere, svart flekk på sidene der hvor "hjertet" er. (dolkestikk tetra?)

type 3: ca 4 cm, smal, svart stripe vannrett på halen, og hvite "prikker" på tupp av halefinner og finner.

Disse har dannet en flokk, og har bodd sammen 2-3 år. De spiser opp andre fisk, og er rett og slett ikke så hyggelige å ha .

er dette typisk for denne typen fisk?

Håper noen klarer å finne ut hva de heter
Fant det på google jeg *rødme*

1: dolkestikk tetra
2: rød fantom tetra
3 kobbertetra.

er dette vanskelige fisker?? De trives godt er knallrøde og pene i fargene. Men de er ikke trivelig med de andre fiskene
Tetraer er ikke særlig snille fisk, helt generelt. De er raske i matfatet, og kan fort plukke på finner med slør. Denne oppførselen kommer særlig dersom de er for få av sin egen art. Kobbertetraer er ADHD fisk, og kan stresse andre fisk med sin svinsete oppførsel.

Vanskelige er de derimot ikke, de er ganske hardføre og tålige mot dårlig vannkvalitet osv,.
Ja hardføre er de .... og glupske.
Disse her har dannet en stim sammen, har ikke så mange av hver rase. Kanskje 4-5 av hver sort, de var fler i utgangspunktet.Hadde 25 kardinaltetra og 6 neontetra som stimet sammen, nå er det bare 6 kardinaler igjen, takket være "tetrabanden".

Og så har tre saksehale rasbora klart seg.

plattyer, sverddragere, blå guramier har blitt spiset opp, og pansermallene er også borte

har lyst på flere fisker med litt farger , men nytter vel ikke med noen sammen med denne gjengen :-/

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap